handdator

Visa fullständig version : Pool pa Tilos!!! ska det ju vara


Maly
2011-07-22, 08:41
:o
Det marks att varmen har pa Kos satter sina spar.
Skrev ett inlagg igar om pool pa Tilos, eller atminstone trodde jag det.
Vi vill alltsa ha tips pa pool pa Tilos dar man kan bada utan att bo.
Tack!

Annki
2011-07-22, 11:06
Tilos är en liten ö med små hotell, så pool hör inte till vanligheterna där. Antar att ni kommer att bo i Livadia och där finns endast ett hotell som har pool, Irini. Ingen aning om de låter andra än hotellets gäster bada där, men ni kan ju alltid fråga. Annars har ni ju den långa härliga klapperstensstranden, som sträcker sig utmed hela bukten......och dit är det aldrig långt!
Även ett hotell i Eristos har pool, men det ligger lite off.

Ann-Kristin bye_bye

Maly
2011-07-22, 17:33
Hej och tack for svar!
Pool aer absolut inget maste och vi vill till Tilos just for att det ar lugnt och inte sa turistigt och for att snorkla! Att vi mellanlandar pa Kos, reste fr Lipsi och skulle till Tilos, var enbart for att batarna passade bra och att vi skulle shoppa lite. Varfor jag fragar har pa forumet ar for att jag ngnstans last om ett hotell som har pool dar de var trevliga och laet andra aen gaesterna bada i poolen. Vi aer saa nojda med Annas och vi ser fram emot morgondagen da vi far lamna Kos stad.

Tack!bye_bye

Lissi
2011-07-22, 17:47
Även ett hotell i Eristos har pool, men det ligger lite off.

Ann-Kristin bye_bye

När vi skulle till Tilos 2004 och hade bokat Eristos utan att noterat att där fanns pool för vi ville bara ha stranden nära, så fick vi 1000 kr tillbaka av Apollo för att poolen inte var klar första veckan....de ringde från Apollo samma dag vi åkte för att berätta att vi skulle få pengar åter....Andra veckan var den klar och vi hade haft en veckas gratis underhållning från vår jättealtan då vi såg allt arbete med att få den klar. MYCKET öl gick det åt för arbetarna:p:D. Sen simmade vi givetvis i poolen några hundra meter varje morgon innan frukost, när den nu fanns där och hade gett oss 1000 kr;)

Eristos stortrivdes vi på..Mysiga ägare (då i alla fall) och härliga vandringar i omgivningen... DÅ saknade vi inte Livadias folkliv...Vi tyckte solen försvann bakom berget alldeles för tidigt på dagen....Vi njöt av solnedgångarna i stället....
Tilos SKA vi tillbaka till.....

Lissi

Maly
2011-08-01, 15:30
Hejsan!
Irini har mycket riktigt pool. Det kostar 5€ per pers att bada där.
Vi gick förbi hotellet så att grabbarna (12 och 15) skulle få se poolen, då kom det fram att de faktiskt inte frågat efter att få bada i pool. Ja där ser man hur det kan vara. Jag tog för givet att de skulle vilja ta en paus från allt flängande mellan stränder hit och dit och så var de nöjda med stränderna.:o