handdator

Visa fullständig version : Naxos

inha
2011-07-22, 06:36
Hej,
Jag har idag min sista dag på Naxos, då jag tidigt imorgon (lördag) börjar färden hem till 'Svedala'. Veckan på Naxos har varit fantastisk. Verkligen jättenöjd med vistelsen. Resmålet är verkligen värt besöket. :)

Var igår till grannön Paros. Tog morgonbåten till Parikia. Såg mig om lite i stan. Hamnade i sk Old town market. Jättemysigt. Tog sen bussen till fiskebyn Naoussa o gick runt där. Kan säga att Naoussa är rena smultronstället. :) Tog sen båten från fiskebyn till Naxos. En perfekt utflykt! :)

Mycket kvar att se förståss både på Paros och Naxos! Jag får ta det i omgångar allt eftersom man besöker öarna.

H:Carina

Arne
2011-07-22, 10:34
Från fiskebyn? Naossa? Vi har ryktesvägen hört att en fiskare har byggt om sin skuta och fraktar passagerare från Naossa till Ag Marina på Naxos.

Kan du bekräfta att detta rykte stämmer?

Arne

inha
2011-07-26, 19:34
Från fiskebyn? Naossa? Vi har ryktesvägen hört att en fiskare har byggt om sin skuta och fraktar passagerare från Naossa till Ag Marina på Naxos.

Kan du bekräfta att detta rykte stämmer?

Arne

Ryktet har jag inte hört talas om, men jag åkte i alla fall från Naoussa och då med en båt som heter Naxos star (en variant av båten Alexander). Köpte biljett på Blue Ferrie-kontoret.

bye_bye

Hellen
2011-07-26, 21:10
Jag googlade lite och en snabbtitt gav som svar att Naxos Star gör dagsturer Mykonos-Paros-Naxos.
Det finns även en båt med hemmahamn på Antiparos, om jag inte missminner mig så heter den J:ason, den går till Naxos, passar dagarna och tiden man vill åka så går det att få åka med från Ag. Anna på Naxos till Antiparos, säkerligen funkar det andra vägen också.
// Helén