handdator

Visa fullständig version : Höstresan till Dodekaneserna klarnar


Arne
2011-07-20, 19:06
Ja, nu börjar vår höstresa till Dodekaneserna fyllas av substans. Vi avresa Umeå 9 September på eftermiddagen. Tager oss så boende på Ibis Hotel Arlanda en natt inför tidig avresa med Sas morgonen den 10 September.

Vi har bokat genomgående till Samos, och ska anlända vid 16-tiden efter ett par timmars väntan på Athen Airport. Nyss bokade vi rum för natten mellan 10- och 11 Sept på Pension Eva i Pythagorion. Vi har även hos Eva bokat in oss för fyra nätter i samband med hemresan den 1 Oktober.


På förmiddagen den 11 Sept taga vi så bussen från Pythagorion till Vathy att äntra färjan Nisos Mykonos som tager oss till Fourni, med ankomst vid tretiden på eftermiddagen samma dag.

Toula Rooms på Fourni är bokad 11 Sept och sju nätter fram. 2-nd floor, så vi kunna skåda havet och icke de uppvuxna träden man kan se från 1-st floor.... 30€ natten för fin studio med Ac.


Väl på plats kollar vi så in färjetider till Patmos. Vi avser att bo en vecka hos Eva och Giannis på Patmos Garden Hotel innan vi den 27 Sept återvänder till Samos.

Livet leker...

Arne och Birgitta

Stinab
2011-07-20, 19:31
Så underbart för er! Ser fram emot era rapporter, som vanligt... :)

Hälsningar
Stinab

Lissi
2011-07-21, 12:24
Låter härligt! Patmos främst och Samos också är underbart denna tiden sista veckan i september...Alla stränderna helt själva så gott som!
Pythagorion är väl sisådär, men allt annat:D
..och sen ska ni hem och stå ut drygt 2 månader då tills Kretaresan ska påbörjas i mitten av december....
Ack ja...18 månader till, sen är även jag i samma sits och kan åka när jag vill;)

Ser fram emot rapporter....

Lissi - 58 dagar från Tinos

Eva64
2011-07-21, 12:44
Ska bli spännanden att få era rapporter som förgyller vardagen här hemma:)! bye_bye

Henriksson
2011-08-06, 10:20
Jag ser också fram emot rapporter från Er höstresa. Framförallt från min favorit Patmos :) Det är så tomt på Patmosforumet....

Marie