handdator

Visa fullständig version : Tips til overnatting på Kalymnos!


Vesly
2011-07-11, 17:11
Hei!
Vi er 3 voksne jenter og 6 barn i alderen 7-16 år. Har ikke booket noe overnatting på Kalymnos, men etter å ha lest her inne så forstår vi at det er lurt. Vi ankommer Kos 24. juli på formiddagen og tar båt ut til Kalymnos på ettermiddagen, men etter der slutter planleggingen..................

Vi ser for oss å bo et sted i gangavstand til sandstrand, forholdsvis sentralt, men ikke midt i byen. Vi ønsker også å bo mest mulig samlet alle sammen!

Er det noen som har noe å anbefale?
Det er vel ikke noe problem å få ferje ut til Kalymnos den første dagen?

Veldig takknemlig for svar:)

Vesly

Monica P
2011-07-11, 17:39
Vesly, eftersom ni kommer på eftermiddagen behöver ni inte vara så ängsliga, säkert kan ni få bra boende. Det är ju lite svårare om man kommer mitt i natten.
Som ni nog har läst så finns det en hel del sätt att ta sig till Kalymnos från Kos.
Vanligast är att man tar sig tilll hamnen Mastichari från flygplatsen. Därifrån går det flera båtar till Kalymnos .
Tidtabell för Kalymnos Star eller Kalymnos Dolphin (alternerar, samma bolag ANEK)
varje dag från Kalymnos 5.30, från Mastichari 7.45
8.30-11.00
12.30-13.20
14.30-16.20
17.30-19.30
20.30- 22.30 Denna retur anpassas om så behövs efter senaste inrikesflyget från Aten, till exempel vid dåligt väder som orsakat förseningar.

De större bilfärjorna Olympus Zeus eller Olympus Apollon ( alternerar, bolag ANEM)
från Kalymnos vardagar 7.00 från Mastchari 9.oo
13.00- 14.00
16.00- 17.00
söndagar 7.00-9-00
16.00- 17.00


Vad gäller bostad centralt men inte mitt i stan...det finns många hotell i Pothia, jag ger bara några namn, vet inget om beläggning. Taxichaufförerna vet nog bäst.

Katerinas
Villa Melina
Olympic
Panorama
Evanic

Utanför stan finns det hur många som helst. Eftersom ni kommer en söndag vet jag inte om turistbyrån är öppen, den ligger precis i hamnen och kan ge tips förstås.

bluesky
2011-07-11, 20:21
Mitt tips er å finne hotell i Massouri eller Myrties. Der er det gangavstand til 3 strender og båt til Telendos ( tar ca. 5 min) hvor det er flere strender. Buss til Pothea går ca. annen hver time og tar rundt 20.min. Å anbefale noen spesielle hoteller vil jeg ikke begi meg inn på, da det er en stund siden jeg har bodd på hoteller i dette området.
God tur!!
Jorunn

malou
2011-07-12, 18:11
Vil dere se etter et sted å bo i Myrties/Massouri, skulle det ikke være særlig vanskelig å finne et ok studio eller rom sentralt. Selv om det meste er sentralt..En nettside for klatrere har en grei oversikt over overnattingssteder der enkelte også oppgir priser (er den ulovlig å lime inn på forumet?? http://www.kalymnos-isl.gr/en/).

Det kan være greit å orientere seg i fht. Massouri-stranden dersom ungene vil ha sandstrand. Av alternativer - uten prioritering! - kan nevnes Fotini (store rom, enkelt, men en del støy fra restauranten i 1. etasje når det stenges og ryddes), Avra og Nefeli som andre har vært fornøyd med.
Det finnes sikkert en del anbefalinger på kalimera om dere leter på Kalymnos-sidene.

God ferie :)

Vesly
2011-07-12, 18:31
Hei!

Takk for svar!

Kanskje litt merkelig spørsmål, men er det sånn at det er et brattere område på Myrties o.l kontra Pothia?

malou
2011-07-12, 23:29
Uff da, skrev et nokså omstendelig svar som forsvant - var plutselig ikke innlogget likevel.

Men - ikke merkelig spørsmål, bare vanskelig å svare tydelig.

Pothia er jo en by, større flate, omkranset av fjellområder.
Myrties/Massouri er to sammenhengende småsteder. Veldig små. Landskapet deles av en vei, egentlig bare en vei der. På 'oversiden' mot fjell eller snarere topper, langs veien stort sett flatt. Langs veien, på begge sider, finnes de fleste bomulighetene. Jeg foretrekker å bo på 'nedsiden', mot havet. Men bare det er rimelig nær 'veien, spiller det liten rolle. - Ta en titt på Vings og Apollos sider, da får du et bedre bilde av dette. Eller søk på 'kalymnos bilder' ang. begge de områdene du nevner.

Matti
2011-07-14, 08:09
Vi brukar bo på Apollonia som ligger i Massouri och med trappor ner till stranden alldeles intill. Rummen är rymliga och fräsha, köksutrustningen är det dock lite sparsamt med men det nödvändigaste finns.

Kan också tipsa om tavernan som ligger precis mittemot och som drivs av ett ungt par. Vänligare och roligare service finns nog inte bland öarna _B-anana

Vesly
2011-07-14, 21:53
Takk Takk!