Logga in

Visa fullständig version : Nej- en ny favoritplats är funnen

Hellen
2011-07-09, 20:22
Jag får inte dit någon smilie i rubriken :D
Hjärtat finns fortfarande på Antiparos, inte konstigt alls, men Karpathos har än så länge visat sig från sin bästa sida. Ser fram emot ytterligare 12 härliga dagar, än så länge är det bara Pigadia, där vi bor som utforskats, imorgon startar moppeturnén
// Helén- nästan obotlig Antiparosnörd

Edit: telefonen valde orden utan att jag såg det

Riitta
2011-07-09, 20:27
Kul och höra Hellen att ni trivs i den"fula" Pigadia;):D Hur skall det bli när ni ser alla fina byarna och strändernaklapp_klap
Ha de gott!

Riittabye_bye

Millie
2011-07-09, 21:50
Tycker inte alls att Pigadia är fult! Vi var där för 4 år sen och tyckte att det var toppen på alla sätt och vis! Förutom att grabben vart magsjuk 1 dygn men men det kan hända vart som helst. Troligtvis dåligt vatten på en bar som han stjälpte i sig efter en hård match på datorn!

/Kerstinbye_bye

Soleil
2011-07-10, 08:20
Tycker inte alls att Pigadia är fult! Vi var där för 4 år sen och tyckte att det var toppen på alla sätt och vis! Förutom att grabben vart magsjuk 1 dygn men men det kan hända vart som helst. Troligtvis dåligt vatten på en bar som han stjälpte i sig efter en hård match på datorn!

/Kerstinbye_bye
Jag tycker det samma, Pigadia är inte någon ful by, tvärtom. Synd att det inte finns några direkta flyg fr. Helsingfors.

Riitta
2011-07-10, 08:23
Jag tycker inte det heller, bara skojade lite:o:D

Riittabye_bye

Eva L
2011-07-10, 10:26
Jag tycker att den är småful och det beror nog mest på att många hus är byggda med den arkitektoniska grekiska stil som jag tror dominerade byggandet under 70-80 talet. Kanske även tidigare och senare. Den gillar jag inte. Påminner när det är som värst om ett fult garage. Jag vill gärna ha en mer varierad byggnadsstil och uppskattar hus som är bevarade från flera olika byggepoker.

Den cykladiska stilen tycker jag mycket om men även de vackra gamla stenhusen i Molyvos samt de fina taken som finns i joniska ö-världen etc.

Eva

Hellen
2011-07-10, 15:09
Var finns dessa fula hus? Jag har hittat ett, ligger ganska nära busstorget, det ser ut som ett köpcentra som inte blev klart
Idag åkte vi eller rättare sagt 'blåste vi' på en mopedtur. Vi var vid Kyra Panaghia. Den typen av stränder gillar vi, vart bör vi då åka imorgon?
Betr. 'Karpathosvinden' så är den inte värre än 'Naxosvinden':D

ciakoohler
2011-07-10, 15:20
Apella såklart !!!! Ligger bara en liten bit från Kyra Panagia.Nåja det är min favorit ,men kanske vill ni köra nån annanstans.Åk till "Under the trees".Underbar mat och en liten strand -något långgrund dock.
Jättekul att ni kommit er iväg till Karpathos förresten !!! Cia

inkfish
2011-07-10, 15:46
De mest spektakulära stränderna som många gillar är Kyra Panagia, Apella och Achata.

Fast jag har en lite blygsammare favorit, inte lika dramatisk men mysig strand (dock vågar jag inte säga nåt om mysfaktorn i högsäsong).

Christou Pigadi, här är en två år gammal tråd om den: länk (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=20856&highlight=christou)

Måndag kan vara en bra dag att åka dit, den är populär bland öborna så där brukar vara mer folk på helgerna.

Hellen
2011-07-10, 15:48
Tack för påminnelsen om under the trees. Ja det är nästan helt otroligt att vi kommit iväg, tyvärr fick vi just veta att vår 18-åriga dotter ligger inlagd på sjukhuset i Ålesund för misstänkt blindtarminflammation. Så om vi hade varit hemma så hade vi nu varit påväg till Norge snyft_drop

Riitta
2011-07-10, 15:55
Så tråkigt,klart ni blir oroliga:( Hon är säkert i goda händer i Norge,men det är klart att man vill vara hos sitt barn en sådan stund!

Riitta

Hellen
2011-07-10, 16:41
Letar på kartan efter Christou Pigadi, åt viker håll skall jag leta? Den borde vara med för vi har en riktigt bra karta. Var ligger Under the trees?

Riitta
2011-07-10, 16:45
Under the trees hittar ni om ni åker samma håll som flygplatsen, upp till Menetes och fortsåtter vägen längst kusten. När ni kommer till Finiki och fortsätter köra ca 10 minuter så ser ni skyltar vid vägkanten.
Tavernan ser man inte så bra från vägen för den ligger nedanför en backe, men inte svårt och hitta och ett MÅSTE och besöka:-)

Riittabye_bye

inkfish
2011-07-10, 16:54
Letar på kartan efter Christou Pigadi, åt viker håll skall jag leta?

Längs vägen från Pigadia mot flygplatsen! Är inte säker på att den är utsatt, den ligger alldeles intill stranden Damatria som kanske är det.

Åtminstone tidigare har man svängt ner till vänster där det står Poseidon hotel och restaurant.

RAN
2011-07-10, 16:58
Idag åkte vi eller rättare sagt 'blåste vi' på en mopedtur. Vi var vid Kyra Panaghia. Den typen av stränder gillar vi, vart bör vi då åka imorgon?

Ja. underbara Kyra Panaghia. Där tillbringade jag och dottern sista dagen på vår semestervecka. Som tur är har vi många bilder att se på när längtan blir för stor.

RAN bye_bye

Vilma
2011-07-10, 17:25
Åh vad otur för dottern:(

Apela får ni som sagt inte missa!

Finiki är också ett mysigt ställe för en lunch eller till och med middag i solnedgången. Inte långt därifrån ligger Agios Nikolaus där ni kan bada i vågor om ni gillar det. Även där är det underbart att äta lunch, tycker jag.

Ytterligare en bit därifrån mot flygplatsen till, hittar ni Agios Teodore(om jag inte minns fel namn) är värd ett besök.

Amopi och Lefkos får ni inte missa heller:p!

nilam
2011-07-10, 17:32
Tack för påminnelsen om under the trees. Ja det är nästan helt otroligt att vi kommit iväg, tyvärr fick vi just veta att vår 18-åriga dotter ligger inlagd på sjukhuset i Ålesund för misstänkt blindtarminflammation. Så om vi hade varit hemma så hade vi nu varit påväg till Norge snyft_drop

Vad jobbigt...ja även om de är "stora" vill man vara nära när de blir sjuka. Hoppas allt går bra och att ni kan fortsätta att njuta av er semester trots allt.

Malin

kari
2011-07-10, 19:59

Det går helt sikkert fint med din datter, Hellen :)
- men jeg forstår s å godt at du ville vært hos henne, og ikke på ferie, akkurat nå :)