handdator

Visa fullständig version : Ej Deponering


Fredrik_N
2011-07-07, 07:20
Hej!

Nu är vår första resa till Tilos bokad. 2 veckor på Marina Studios. Samma ägare till Anna Studios vad jag förstått. Hoppas det kommer bli mysigt.
Enda som gjorde oss lite tveksamma är att vi brukar alltid ha som krav att ha tillgång till deponeringsbox. Men det fanns inte här. Knappt några andra hotell heller hade det.
Vad tycker ni om det? Man vill ju förvara värdesaker så som passen där t.ex.

/ Fredrik

Lissi
2011-07-07, 07:28
Ibland finns deposit box i receptionen, men vi har nästan aldrig haft något sådant just i Grekland. När i bodde på Tilos bodde vi på Eristos och där fanns i receptionen att hyra. Jag tror inte Du behöver vara orolig! Tilos är en lugn ö....och ägarna har full koll på sina gäster. Det är nog inte lätt för nån utomstående att stryka runt...
Enda gången vi haft inbrott på rummet och blivit av med reskassa och pass var på Paros för många år sen... Men jag hämtade aldrig nåt nyss pass i Aten..tänkte att släpper de inte ut mig så stannar jag väl:D:D

Lissi - alltid optimist

Aase
2011-07-09, 17:29
Hej
Jag tror inte du behöver vara orolig. Sannolikheten att något skall stjälas på Tilos är oerhört liten. Ingen låser vare sig dörrar eller bilar där.
Ägarna till Annas och Marinas är kusiner tror jag.

Åse

Göran
2011-07-09, 19:21
Hej,
Vi har aldrig utnyttjat boxar i Grekland, vi litar fullt på att våra saker får vara ifred på rummen. Pass, pengar/kort, kamera och numera telefoner tar vi oftast med oss till stranden eller på dagsutflykten utan oro för att någon skall ta något.

Vi har också ofta fått höra att grekerna är kända som ett ärligt folk och inte tar andras grejer. Det kanske är en skröna men vi har aldrig råkat ut för eller hört om någon som blivit bestulen.

Ni kan vara lugna!
/Göran

mikaelp
2011-07-14, 12:31
Kan bara hålla med Göran, ord för ord. klapp_klap

Eva64
2011-07-14, 17:46
Många ställen man är på har inte deponeringsboxar. Det har ju gått bra ändå;)! Jag sitter här och funderar på om försökringsbolaget godkänner att man " låser in" sina värdesaker i en resväska med kodlås om man t ex blir av med sin kamera/telefon eller visakort. Någon som vet? bye_bye

ENIAC
2011-07-14, 17:58
Jag tältade på Maragas camping förra året (Naxos) och jag förvarade pass, pengar, ipod, kamera etc i tältet. Orkade inte bry mig om att låsa in grejerna i receptionen - den var ju inte bemannad dygnet runt. Blev itne av med nånting, kanske hade jag bara tur. Det sägs ju att det är turisterna som brukar vara långfingrade, inte de bofasta.
Annars har jag aldrig använt mig av deponeringsboxar när jag rest runt i Grekland. Tips är att inte lägga alla pengar på samma ställe utan sprid dem. Ta även fotokopia på passen. Förenklar vid eventuell förlust.

/ENIAC _B-anana

Eva64
2011-07-14, 19:45
Vi har faktiskt de sista åren haft alla värdehandlingar (pass, biljetter, försäkringspapper osv) inscannade och lagt på mailen. Vips så kommer man åt det överallt om olyckan skulle vara framme! Det känns ganska tryggt!bye_byebye_bye

mikaelp
2011-07-15, 15:56
Vi har faktiskt de sista åren haft alla värdehandlingar (pass, biljetter, försäkringspapper osv) inscannade och lagt på mailen. Vips så kommer man åt det överallt om olyckan skulle vara framme! Det känns ganska tryggt!bye_byebye_bye
Helt lysande, en het kandidat till Årets Förslag klapp_klap

kari
2011-07-15, 16:10
Vi har faktiskt de sista åren haft alla värdehandlingar (pass, biljetter, försäkringspapper osv) inscannade och lagt på mailen. Vips så kommer man åt det överallt om olyckan skulle vara framme! Det känns ganska tryggt!bye_byebye_bye

- det samme gjør vi - og, det føles trygt :)
Og samtidig er vel risikoen for at vi mister noe av det redusert til et minimum flabb_flab