Visa fullständig version : Hemma igen och längtar tillbaka
mia65mia
2011-07-05, 22:58
Jag och min 13-åriga dotter har haft två superveckor på Thassos. klapp_klap Vårt första besök på ön och det blev snabbt vår favorit. Thassos är en jättecharmig ö, inte alltför turistiskt, mycket grön, lätt att utforska på egen hand och kändes väldigt mycket Grekland. Vi bodde på Hotell Filia i Limenas. Ett litet toppenhotell med familjär stämning, jättetrevlig personal och med ett lugnt och perfekt läge. Mycket bra frukost. Ca 10 min promenad in till "centrum" och ca 15 min till närmaste strand (Tarsana Beach) med solstolar, taverna och bar. Nära till supermarkets som hade det mesta. 150 meter till busstationen där bussarna utgick efter en mycket väl fungerande tidtabell. Hur lätt som helst att åka buss runt omkring på ön. Åkte bl.a till Theologos, Golden beach, Potos, Panagia och marknaden i Prinos. Åkte även badbåt till Makryamos vilket också fungerade utmärkt. Vi var på Thassos 15-29 juni och hade närmare 30-35 grader varmt och strålande sol mestadelen av tiden. :D Ett rejält åskväder och en kort regnskur var undantaget. Helt klart kommer vi vilja återvända både till Thassos och Hotell Filia. _B-anana
Hej!
Låter som toppenveckor! Vi var på Thassos för några år sedan, 5?, bodde på ett litet hotell som hette Afrodite med stranden nedanför men vi brukade gå en bit i sidled från centrum sett, höger om man kommer med färjan till Thassos stad, till en strand som hette något på N, inte Nefertite men något liknande. Jag undrar om inte ni bodde på andra sidan centrum? Jag har en jobbarkompis som ska åka till Thassos om några dagar och jag är därför nyfiken på getingbeståndet i år för det var ju en stor nackdel när vi var där, då det var väldigt många sådana och vi åkte nog ungefär vi den här tiden, kanske något senare. Även litet knott kvällstid och även ett busväder en gång men jag skulle ändå vilja återvända till Thassos, för jag gillade också ön, men det har inte varit tillfälle än.
Vi reste med Airtours, vad åkte ni med? Marmorstranden var litet annorlunda och härlig, tyckte vi, men uschel väg dit! Saknar även maten och ett ställe mellan vårt hotell och hamnen var det bästa visade det sig och dit gick vi tyvärr inte först, det kanske vara för nära:rolleyes: Man är ju så där dum ibland.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.