handdator

Visa fullständig version : Restaurangtips i Agios Isidoros


karint
2011-07-05, 19:52
Ska ni till Agios Isidoros, utanför Plomari?
Missa inte Moyria, tavernan i kurvan när vägen svänger in mot Isidoros.
Mycket mat och god sådan, billigt dessutom, fullt av greker.
Alla turister verkar ramla dit på Sun Set - en restaurang med utsikt, men enligt uppgift också mest djupfryst mat som rekommenderas av Apollo - men lär ge dålig valuta för pengarna.
Testa Paradiso i stället, uppför backen och in till höger.
På lunchen: Rata Pebble Beach och gynna Christiane och hennes och Tonys Snack bar i stället, mittemot kyrkan. Trevligt och gott!

bengtv
2011-07-09, 23:28
Hej Karint.. Menar du den där restaurangen på vänstersida. när man åker in till Agios Isadora?. tror att den var avlång och brunmålad.? Tanten satt alltid o skalade potatis när vi tog vår morgonpromenad..Vi provade den och blev verkligen inte imponerad på något vis..Dessutom var det alltid tomt där när vi gick förbi. Däremot inne i Plomari fanns det massor av restauranger som hade både god mat och trevlig service.. Dessutom alltid massor av greker..

Eva L
2011-07-10, 08:29
Vi åt där ganska många gånger när vi var där för några år sedan och vissa rätter var helt ok. Mycket folk varje kväll efter kl 20.00 men tyvärr hade de inte det utbud av grekiska grönsaksrätter som vi är vana vid så dottern som är vegetarian hade inte alltid så mycket att välja bland. Tavernautbudet är väldigt begränsat i Agios Isidoros och när vi var där i sept månad hade ställena i Vavara slagit igen. Där fanns det tydligen en bra säsongsöppen taverna som vår hotellvärdinna rekommenderade. Vi hade en liten med oss på resan så Plomari gick vi till bara på dagtid på grund av hetsig biltrafik på den kurviga vägen. Lite krångligt att beställa taxi med barnbilstol om man bara ville åka iväg spontant.

Jag gillade stället där vi bodde och det var lugnt och skönt nere på stranden men det är inte troligt att jag åker hit igen. Då väljer jag andra platser på ön som har mer att erbjuda sina gäster.

Eva

karint
2011-07-10, 16:10
Jag menar den under det stora trädet, avtagsväg mot Agia Varvara mittemot. Stämmer att en kvinna brukar skala potatis där. Då hade du/ ni kanske otur.
Vi åt grillad kyckling med citronsås och det var fantastiskt gott, fullsmockat med folk, men det kan förstås ha varit en bra dag.
Paradiso gott också, vid flera tillfällen. Visst finns det ställen i Plomari också!

karint
2011-07-10, 16:15
Visst kan smaken skilja sig åt! Själv har jag fastnat för detta hörn av världen som
heter Plomari med omnejd.
Har varit runt på några andra ställen på samma ö men tyckt att där varit mer turistigt och mindre gemytligt.

ouzakia
2011-07-11, 08:59
Vi var i plomari i april och gick en tur ned til ag.isidoras en kall,blåsig dag. Det enaste som var öppet var hos christina, nede vid stranden,om det er hon du menar som har en man (tony?) som er VELDIGT stor och hon VELDIGT pratsam flabb_flab

mikaelp
2011-07-27, 19:01
Jag menar den under det stora trädet, avtagsväg mot Agia Varvara mittemot. Stämmer att en kvinna brukar skala potatis där. Då hade du/ ni kanske otur.
Vi åt grillad kyckling med citronsås och det var fantastiskt gott, fullsmockat med folk, men det kan förstås ha varit en bra dag.
Paradiso gott också, vid flera tillfällen. Visst finns det ställen i Plomari också!
..under det stora trädet...den ligger högt på min favvo-lista, innefattande alla öarna!