handdator

Visa fullständig version : Priserna på båtarna?


inha
2006-01-10, 23:14
Hej,
är det någon som vet på ett ungefär hur mycket det kostar att åka med respektiver rederi när man båtluffar i grekland?

inkfish
2006-01-11, 00:36
Omöjligt att svara på. Det beror helt på hur långt man åker. Det enda man kan säga säkert är att ju snabbare båten är på en viss sträcka, desto dyrare är den.

Om du i stället anger en rutt du tänkt åka kanske nån kan berätta vad de betalat mellan "dina" öar, och med vilken typ av båt de åkte.

inha
2006-01-11, 19:22
Omöjligt att svara på. Det beror helt på hur långt man åker. Det enda man kan säga säkert är att ju snabbare båten är på en viss sträcka, desto dyrare är den.

Om du i stället anger en rutt du tänkt åka kanske nån kan berätta vad de betalat mellan "dina" öar, och med vilken typ av båt de åkte.

De öar jag tänkte båtluffa mellan är Paros, Naxos, Ios, Santorini och ev till Amorgos. Är det någon som har åkt med båtarna mellan dessa öar och som vet priserna får gärna informera. Absolut så måste man ju vara medveten om att rederiena ev kan ändra sina prislistorna. Bara så att man vet på något så när.

Ia
2006-01-11, 20:41
Sommeren 2004 så var prisen med Blue Star fra
Santorini til Naxos ca. 13 Euro
Paros - Piraeus ca. 19 Euro
Koufonissi - Paros ca. 13 Euro

Express Skopelitis Naxos- koufonissi 6 euro

Barn opp til 4 år gratis & barn 4-10 år 1/2 pris

hurtigfergene koster som regel ca. det dobbelte, men vet ikke hva slags barnerabatter de har eller om de i det hele tatt har noen.

Lykke til!

Ia _B-anana

inha
2006-01-12, 20:58
Tack! Jag kan tänka mig att det inte skillde så mycket i priserna för 2005, utan att det var snar lika. Då har man lite hum vad det kan kosta. Det beror ju i för sig vilka öar man rör sig mellan, men det är bra att känna till att det kan kosta lite.
[/INDENT]