Logga in

Visa fullständig version : Laktosfria mjölkprodukter.

Irene53
2011-07-03, 14:54
Hur är det med det laktosfria sortimentet i Chania Stad.Som yoghurt tex.Och hur stavas det vi ser att vi tagit rätt förpackning.Hoppas att nån vet Hälsar Irene

Soleil
2011-07-03, 15:44
Jag har aldrig sett några laktosfria produkter i Grekland men kan äta Total-jogurt o. andra liknande som är av lamm-eller gettmjölk.

Hellen
2011-07-03, 15:57
Min och min dotters erfarenhet är att det mesta är laktosfritt. Så olika man kan uppleva det.

// Helén

Eva L
2011-07-03, 20:41
Min och min dotters erfarenhet är att det mesta är laktosfritt. Så olika man kan uppleva det.

// Helén

Det är också min erfarenhet.

Eva

AlexandraReichert
2011-07-04, 19:28
När jag var i Grekland förra hösten såg jag inte något laktosfritt, däremot har det en del sojaprodukter från Alpro Soya! :)

Eva L
2011-07-05, 07:38
Maten i Grekland innehåller mycket färre mjölkprodukter än det som serveras i skandinavien. Yoghurt är ett bra alternativ för en laktosintolerant person då det innehåller väldigt låg eller ingen laktos. Jag har varit laktosintolerant sedan tonåren och tycker att det fungerar perfekt med den traditionella grekiska maten. Nu klarar jag en viss mängd laktos som de flesta laktosintoleranta gör och i Grekland har jag aldrig haft några problem. Vill jag synda med mjölkprodukter tar jag det enzym jag behöver.

Enligt beräkningar är ca 15-20 procent av medelhavsbefolkningen intolerant men det är inte något man pratar så mycket om.

Eva

Monica P
2011-07-05, 09:35
På en del affärer kan man hitta getmjölk, kanske det passar bättre?

Irene53
2011-07-05, 09:40
Tackar för svaren i frågan om laktosfria produkter. Det är det inget stort problem för oss. Då det mest gäller mjölk i glas till mat. Och vi vet ju att det finns annat att dricka till maten....._B-ananaHälsar Irene