handdator

Visa fullständig version : Snart Skopelos


Pian
2011-07-03, 09:01
Bara en liten vecka kvar........sen är det dax!
Funderar lite hit och dit, har läst att stranden i Skopelos stad inte alls är bra.........hur ska man tolka det? Kan man bada, sola där?
Första dagen man kommer till ett nytt ställe behöver man ju oftast ta det lugnt och bara kolla runt, känna in och finnas till och gärna bada o slappa lite, kanske inte det första man gör är att hoppa på en buss och dra iväg.
Hoppas det finns någon som kan berätta lite mer, tack!
Pian bye_bye

Eva64
2011-07-03, 12:51
Vad härligt att höra att ni är på väg! Sranden inne i Skopelos stad är inte mycket att hurra för men går så klart att bada vid om man vill. Att stanna kvar vid den hela vistelsen är :eek:, då lär ni missa ycket. Om ni ska hyra bil tar ni er enkelt runt till öns alla små pärlor! Närmst staden ligger Stafilos bech och Velanio bech (promenadavstånd lite bortom Stafilos och över backen). Jag tror att bussen stannar precis vid dessa två stränderna också. Beställ Janne E-guide om Skopelos, den kommer ni att ha stor nytta av. Något jag kan tipsa om är att åka med på utfärd med segelbåten Odyssey! Mycket mysigt och behagligt! Den stannade till bla annat vid "Mama Mia-kyrkan" om man nu inte själv vill köra dit. Som sagt, beställ E-guiden! Ha en skön resa!bye_byebye_bye

Pian
2011-07-03, 15:43
Tack för ditt svar.
Såklart jag beställt E-guiden..........flabb_flab för ett bra tag sen faktiskt. Det hör till när man ska ut o resa i Grekland.