handdator

Visa fullständig version : Sommar, sol o semester...

bopia
2011-07-02, 12:41
....för många av oss just nu, och det är en ljuvlig tid..o jag saknar alla glad o fina inlägg här på forumet...nu verkar alla handla om den grekiska krisen..tänkte därför starta denna tråd..om sommar, sol o semester...vad betyder den för er andra här,..??.

För oss betyder detta att vi får värma oss både till kropp o själ, åka ifrån den så inrutade o tråkiga vardagen som för min del är rikigt jobbig pga sjukdom, som jag inte vill gå in på mer i detalj här.
Att vi har möjligheten att få resa till Grekland varje år...är den BÄSTA medicinen, det blir lite som att åka ifrån sig själv (i mitt fall) känns det så..att få känna ett luckorus i hela kroppen när man stiger i land där, den går inte att beskriva...men jag tror många av er förstår vad jag menar..en sådan känsla som bara infinner sig när man är på rätt plats och hjärtat slår extra glädjeslag och att livet för en stund känns lättare...:)

En hemlighet.;)..jag har i många år haft en dröm om att skriva en bok..och nu första kapitlet nerskrivet....o så klart handlingen utspelas i till större del i Grekland och innehåller delar av mina upplevelser, drömmar och människor jag mött och mycket mer..inväft i en historia ...forts..psst berätta inte för någon...det är en hemlis:D

bopia om 46 dar....bye_byeflabb_flab:cool:_B-ananaklapp_klap...NAXOOOOSSSSS

Monica P
2011-07-02, 12:45
Hemlis, jag fattar precis. Välkommen till värmen och allt det där som får oss att älska Grekland.

bopia
2011-07-02, 12:55
Tack Monica.

Just nu har vi det mycket varmt här också,,ca 30 C o hög luftfuktighet, i går kväll vid 11-tiden var det 73%....mysigt o kladdigt, jag gillar det,,,en liten känlsa av att vara i Grekland faktiskt...då blir längtan bara mer påtaglig...men tiden går ju fort...vi var på Kalymnos för några år sedan då var det mycket varmt också...ca 40-45,var det en kypare i hamnen som sa..

bopia

Lissi
2011-07-02, 13:12
Visst är det lätt att njuta av sommaren även om den inte innehåller semester just då...Jag njöt några dagar i Lissbon, en härlig charmig stad där vi verkligen kunde njuta...sen ska jag jobba resten av sommaren men då jag vissa dagar slutar ridigt så cyklar vi ner till Kalmarsund och badar ...sena dager blir det kvällsdopp..Bor man som jag i en riktig sommarstad så är sommaren närvarande överallt! Vi har ju även Öland att tillgå....
För mig är sommaren oavsett om man arbetar eller har semester en riktig HÖJDARE...allt går lättare, man blir glad av solen, alla turister som kommer hit, alla uteteatrar, uteserveringar mm mm

En eftermiddag då de små barnbarnen glatt badar i en liten trädgårdspool modell mycket liten och man hör deras glada skratt där de plaskar och njuter..och vi vuxna sitter med en kopp kaffe och ser på..DET är sommar!!:D

Lissi - som sen ska ha semester igen senare halvan av september.

theresa
2011-07-02, 13:16
Härlig tråd, förstår precis hur du känner:D

Jag har inte haft semester på 2 år. Men har nu sparat ihop till en vecka på Naxos, jag vet en vecka är kort men bättre än ingen alls:eek:

Jag blir så trött på allt negaivt, jag har sparat och väntat så länge på denna vecka, hoppas allt går som det ska och jag kommer till min ö. Bara 14 dagar kvar nu, ska bli så gött_B-anana_B-anana_B-ananabye_bye

piam
2011-07-02, 13:28
Vi har haft en dags lillsemester....
Åkte från Ångermanland in i Medelpad.
Fika på en gårdsbutik och sen for vi till Gudmundstjärn,en
gammal gård från 1700-talet som fortfarande brukas på gammalt vis.

Nästa vecka åker vi till Trondheim några dagar,ska åka tåg från Östersund,det är 20 år sedan vi var där så det ska bli trevligt!
Bo på hotell,äta frukost,slippa fundera på vad man ska äta till
middag det tycker jag är semester!!

Längtat till Grekland har jag gjort hela våren men nu har det gått
över.Tror jag!Det kan slå till snabbt igen.

Pia

Yanna
2011-07-02, 13:45
En hemlighet.;)..jag har i många år haft en dröm om att skriva en bok..och nu första kapitlet nerskrivet....o så klart handlingen utspelas i till större del i Grekland och innehåller delar av mina upplevelser, drömmar och människor jag mött och mycket mer..inväft i en historia ...forts..psst berätta inte för någon...det är en hemlis:D

bopia om 46 dar....bye_byeflabb_flab:cool:_B-ananaklapp_klap...NAXOOOOSSSSS

Åh vad spännande att du skriver en bok! klapp_klapJag skulle vilja läsa den nuuuu! _B-anana

Yanna

bopia
2011-07-02, 16:40
Åh vad spännande att du skriver en bok! klapp_klapJag skulle vilja läsa den nuuuu! _B-anana

Yanna

Du kan få en lite smygtitt.;)..när vi träffas på Naxos.._B-anana.men det kommer nog att ta ett bra tag innan den är klar.....den har funnits i mitt huvud i flera år,och äntligen har den blivit nerskriven....så fortsättning följer...

bopia