handdator

Visa fullständig version : Aerosvit via Ukraina till Aten

Mahava
2011-07-01, 15:52
Hej

JA första posten på detta forum, planerar en liten öluff nu i September och satt o kollade på flyg, tänkte åka den 7 e o komma hem den 20, och det billigaste jag hittar är med Aerosvit via Kiev till 1900 kr per pers tur o retur , vilket ju värkar väldigt bra.

Men är det någon som har erfarenhet av bolaget? när man gogglar på det låter det inte allt för positivt, sen är byttestiden bara 45 minuter i Kiev också. Men förutom priset som lockar så är tiderna bra, landar i Aten kl 15:35, och då borde jag väll hinna ner till Pireaus till båten som går 19:00? Kan man köpa biljetter till Bluestar på flygplatsen föresten? och behöver man förboka och var hämtar man billjetter då?

SteffTee
2011-07-02, 16:20
Aerosvit är ett helt OK bolag att flyga med.

45 min bytestid i Kiev är också OK enligt regleverket på Kievs flygplats. Oavsätt flygbolag riskerar man alltid en missad anslutning om man inte flyger direkt/non-stopflyg.
Ombokning utan kostnad och i förekommande fall övernattning på flygbolagets konto om anslutningen missas.

ALLA flygbolag drabbas av förseningar och ALLA flygbolag tar hand om sina passagerare. En del bättre, än del sämre!

Lissi
2011-07-02, 18:32
Vi drar oss aldrig för att åka med andra bolag med byte på olika flygplatser om mellanlandningstiden blir rimlig och priset är bra. Det är kul att flyga med andra än SAS och på alla andra bolag vi flugit med som Malev, Tap, Lufthansa mfl så får man mat och vin och kaffe mm under flygningen.. Vi har haft ganska snäva mellanlandningar tidsmässigt men det har funkat jättebra och gaterna har legat nästan bredvid varandra. Vi gillar flygplatser!!

Lissi

Annika_
2011-07-02, 19:46
Åkte med det flygbolaget nu i april och nog för att planet var litet och såg ut att överlevt ett krig så var det en väldigt bra resa. dock var servicen på flygplatsen i Kiev det sämsta jag varit med om och det tar väldigt långt tid med transfer. Vi hade lite över en timme på oss och stod hela tiden i kö och kom precis till gaten när det blev påstigning. Så ställ er direkt i transfers kön så ska det nog gå bra. Har en kompis som ofta flyger med det bolaget och har bara positivt att säga om dem.

Mahava
2011-07-04, 22:02
Kände mig lite för feg tillslut, vart Austrian Airlines istället till 2400 SEK tor, enl min bror är de hur bra som helst så kändes bättre, + att jag nu landar 13:25 istället så då torde jag utan svårighet hinna med Naxos båten från Pireus 17:35 :)

SAS undviker jag när det går :) när man kan få deras 700:- biljetter så är dom ok som lågprisbolag men annars helst något annat, dom e bra på o hålla tiden dock,

blixten
2011-07-19, 20:48
hej.. har ni sett min fligt som jag måste sälja.SAS till aten 17-9 från arlanda- retur den 3-10 för endast 1820-. blixtenbox@live.se