handdator

Visa fullständig version : Billiga flygstolar till Korfu,


cariolina
2006-01-10, 21:52
Jag har börjat fundera nu, mest varje dag, eftersom det kliar något fruktansvärt i resnerven att komma iväg till utlandet igen, var man egentligen kan hitta billiga flygstolar till Korfu? Egentligen har jag inte mycket att oroa mig för, eftersom mina snälla föräldrar gav mig den underbara presenten att betala min Greklandsresa både tur och retur när jag vill under 2006. (kanske dom bara vill bli av med mig?) ;)
Det känns dock som att jag skulle kunna vara så snäll att åtminstone försöka hitta en riktigt billig biljett, eftersom det annars kan bli rätt mycket pengar.

I somras, då jag åkte den billigast möjliga resan som EU ville betala för oss så reste vi över Brindisi en kall juninatt, det var faktiskt bland det värsta jag gjort eftersom vi inte fick några hytter, så det är inget jag rekommenderar att göra utan detta eller en riktigt varm sovsäck. Fukten kröp ända in till benen och jag tror inte jag någonsin frusit så mycket, inte ens här uppe i de kalla, norrländska skogarna. Samma sak ungefär hände på resan hem, för att göra det så billigt som möjligt för EU reste vi från Korfu Town med båt till fastlandet och sedan buss till Athen. Väldigt oskönt och kyligt, jag tror att jag och mina 6 svenska vänner blev sjuka under resan allihopa. Det var förvisso bekvämare än resan ner, men inget för den bekväme ändå.

Jag vore väldigt tacksam för svar, efter att jag inte förstått eller att priserna varit hutlöst dyra, som tex. 10000:- och mer för resor på de sidor jag besökt.

Nu gäller det bara att försöka flörta till sig ett jobb av min grekiska chef igen och skaffa mig ett boende så är även denna sommar fixad och klar! _B-anana

myssa
2006-01-12, 20:35
hej
såg på apolloticket att dom hade flygstol till preveza utresa 12 juni från arlanda för drygt 3000:- t.o.r.
kanske det kunde vara nåt.
mycket närmare korfu än aten :)
kram myssa....

Sann_a
2006-01-28, 12:06
Om du jobbar/har jobbat/vet hur man går till väga om man vill jobba på Korfu MÅSTE du hjälpa mig flabb_flab