handdator

Visa fullständig version : Boende Sifnos/Kamares början augusti....


Familjen Seth
2011-06-28, 06:55
Vi är en van luffar familj, både i Grekland och Thailand... Men... Ska man boka eller chansa och bara åka dit? Är det omöjligt att hitta bra boende i augusti?
Vi är en barnfamilj med två barn och vill gärna ha ett 4-bäddsrum med kök och kyl.
Har hittat ett boende på nätet med bra priser och rummet ser bra ut. Är det ngn som vet om det ok ok? Maistrali
Hjälp!!!

Annwi
2011-06-30, 18:56
Vi bodde 6 personer på Maistrali 2007. Tonåringarna hade ett 4-bäddsrum. Det var rent och snyggt, massor av tvättlinor att hänga tvätt på. Vi trivdes gott där även om vi inte hade så jättebra utsikt som vi önskat. Pensionatet har små uteplatser, det är väl det som är nackdelen. När vi bodde där (i juni) var det inte ens halvfullt så vi kunde bre ut oss ordentligt. Det ligger en bit upp utefter huvudgatan, på höger sida om man kommer nerifrån hamnen, centralt men lugnt. Värdinnan bodde på andra våningen, vet inte om det fanns rum där uppe också, i så fall borde det vara fin utsikt därifrån. Som sagt, vi trivdes bra, det var ganska nybyggt då och fräscht.

Anne

Assar
2011-06-30, 21:35
Vi bodde på Simeons Room and Apartment. Var fem personer som fick en lägenhet för 50 euro per natt med stor balkong med havsutsikt.
De var de enda som stod i hamnen när vi kom kl 21 och vi nappade direkt.
Ett utmärkt, billigt boende centralt i byn.

annakarin_persson83@
2011-07-04, 20:54
Hej!

Jag har aldrig varit på Sifnos men vi skall också semestra på Sifnos 8-16 augusti. Planen var att bara sätta sig på färjan och sedan ta det därifrån.
Vi har motorcykel med oss. =)
Men bara för att jag har sådan reselängtan var jag tvungen att börja kolla läget lite med hotell i olika byar. TUR!! Har mailat ca 15 hotell i Plays Gialos och Kamares och fått svar att det finns lediga rum från 4 stycken. Ca 8 stycken hade ingent ledigt. Min pojkvän som är grek ringde till ytterligare 4 och de var också fullbokade under den perioden. Nu var vi ute efter boende som kostade ca 65€ per natt och vi ville ju ha 2 pers-boende.

Vi fegade ur och bokade. Verkar som att det inte är lika fullt i Kamares dock, som i de mindre byarna på östkusten.

Hoppas ni får en underbar semester!
// Anna

Familjen Seth
2011-07-14, 18:35
Tack!! Var det så att alla som ni kontaktade svarade? Ibland känns det som om dom inte svarar alls.... Vi chansar nog och åker dit utan att boka. Trevlig sommar!!