handdator

Visa fullständig version : Kalymnos i november


DanielJ
2011-06-23, 20:54
Hej

Jag försöker övertala min sambo om att Kalymnos i november är en bra idé. Hon är skeptisk och jag behöver lite hjälp på traven! Någon som har erfarenhet av november?

Tanken är att vara föräldraledig en månad med enn sexmånaders och kombinera lugn med klättring. Vi är alltså inte särskilt berörda av att vissa restauranger, barer osv stänger ner. Det viktigaste är att det inte regnar för mycket och för ofta, några dagar är såklart inget problem men en-två veckors hällregn vore katastrof. Temp mellan 15-25 på dagtid vore perfekt!

Någon insider?

/daniel

Monica P
2011-06-23, 21:05
Hej Daniel!Jag har kollat i dagböcker sen två år och konstaterar att det inte är likadant väder någon enda dag! Jättefint ibland, nån regnskur, sällan långvariga. Det är inte så kallt, man klarar sig med typ jeans och tunn jacka. Men typiskt för november här är just växlingarna.

Det kan däremot bli svårt att ta sig hit, charterflygen slutar i oktober. När vi har haft gäster har de flugit till Aten och sen antingen flugit inrikes eller åkt båt.

Många klättrare kommer numera just denna tid, och det finns gott om mindre hotell och andra boenden, även öppna restauranger. Samma gäller bil-och mopeduthyrare.

DanielJ
2011-06-26, 16:38
Tackar.

Tyvärr är min sambo sol- och baddyrkare så det får bli Thailand istället. Blir nog Kalymnos en kortare sväng i månadsskiftet april/maj istället. Gissar att vädret är lite bättre då?

/Daniel