handdator

Visa fullständig version : Högsäsong: Båt o boende


sgtspiff
2011-06-21, 11:50
Så lyckades komma över flyg till santorini 1 aug för 500kr så slog till direkt.

Men hem var visst mycket svårare så blev dyrt från Mykonos 10 dagar senare.

Tack vare denna sida och detta forum har vi bestämt att vi ska ta hyffsat många dagar av dessa på Amorgos.

Båten har vi sett går från Santorini till Amorgos först på onsdagen den 3:e augusti.

Mina frågor är:

Hur mycket högsäsong är det i början av augsuti?
Måste vi boka båtar i förväg?
Måste vi boka boende i förväg?

Eftersom vi bara är två så är flexibiliteten stor.

(Har de två första nätterna på santorini klara men inget mer så tips förutom Amorgos är oxå välkommet).

Hellen
2011-06-21, 14:30
Båten har vi sett går från Santorini till Amorgos först på onsdagen den 3:e augusti.


Är det någon specell båt ni vill åka med? Annars går det att åka på tisdagen också


Mina frågor är:

Hur mycket högsäsong är det i början av augsuti?
Måste vi boka båtar i förväg?
Måste vi boka boende i förväg?

(Har de två första nätterna på santorini klara men inget mer så tips förutom Amorgos är oxå välkommet).

Det är väldigt mycket högsäsong i början av augusti.
Jag skulle tro att det räcker att ni köper biljetten till Amorgos när ni kommit till Santorini.
Boende behöver ni bara boka iförväg om ni vill bo på ett specifikt ställe

// Helén

sgtspiff
2011-06-21, 16:41
Är det någon specell båt ni vill åka med? Annars går det att åka på tisdagen också

Näe ingen specifik båt kollade bara GTP. Men vi ville ha en dag i santorini oxå.
Då kör vi på att köpa båtbiljetter på plats.


Det är väldigt mycket högsäsong i början av augusti.
Jag skulle tro att det räcker att ni köper biljetten till Amorgos när ni kommit till Santorini.
Boende behöver ni bara boka iförväg om ni vill bo på ett specifikt ställe

// Helén


Boendet bör väl helst inte va över 50 euro natten. Räknar med att det kommer va varmt i början av augusti så gärna nära vatten och bad (värme är inte min grej alls).

Mahava
2011-07-11, 12:02
Näe ingen specifik båt kollade bara GTP. Men vi ville ha en dag i santorini oxå.
Då kör vi på att köpa båtbiljetter på plats.




Boendet bör väl helst inte va över 50 euro natten. Räknar med att det kommer va varmt i början av augusti så gärna nära vatten och bad (värme är inte min grej alls).


Eleni rooms ligger nästan precis vid vattnet, finns en helt ok strand nedanför till höger som duger finnt o bada på, v badade där när vi var på Amorgos för några år sen, ska stanna till på Amorgos i September och då ville Eleni ha 30E natten, och när jag jämförde så känns det som att på de mesta (boende bil) så slänger de på ca 20E på priserna under Juli-Augusti

Vill ni bo i Egali istället så kan jag rekomendera Lakki Village, vi bode där, bra standard och fin strand alldeles nedanför,, härliga träd som ger skugga med. Tror dock det kan va lite dyrare.

Yak
2011-07-21, 10:09
Eleni rooms ligger nästan precis vid vattnet, finns en helt ok strand nedanför till höger som duger finnt o bada på, v badade där när vi var på Amorgos för några år sen, ska stanna till på Amorgos i September och då ville Eleni ha 30E natten, och när jag jämförde så känns det som att på de mesta (boende bil) så slänger de på ca 20E på priserna under Juli-Augusti


Minst. Jag tror man ska vara glad om man får ett rum i Katapola för 50/natt i Augusti. Snarare 60-70 om det ska vara för två personer. Nu vet jag inte om det ekonomiska läget påverkat i år, men så var det definitivt för några år sedan.