handdator

Visa fullständig version : Kalymnos Stad m.m.


larvih
2011-06-19, 13:15
Jeg holder vældig meget af Naxos Stad, men har et stort problem:

Rejsetiderne!

Ved afrejse fra København skal man møde på flyvepladsen klokken 5 – 6 om morgenen, og ved hjemrejse kommer bussen til hotellet klokken 5:30 – 6:30 om morgenen.

Samme horrible rejsetider til mange andre øer.

Det er aldeles forfærdeligt og dagene inden er et mareridt/mardröm! :eek:

Nu ser jeg imidlertid, at rejsetidspunkter til Kalymnos er langt mere humane: :)

Afrejse fra København sidst på eftermiddagen... :) :)

Hjemrejse fra Kalymnos om aftenen... :) :) :)

Er Kalymnos Stad hyggelig/mysig, med færger, fiskebåde, havnepromedade og masser af god mad?

Hvor lang tid tager transfer fra flyvepladsen på Kos til Kalymnos?

Er hotellet Katerina, som Apollo anvender, et godt hotel?

Tacksam for svar.

Monica P
2011-06-19, 14:26
Snabba svar:
Ja, Kalymnos stad Pothia har allt det där.
Själva båtresan tar så där 40 minuter.
Katerina har fått bra betyg av tidigare resenärer.

JohnS
2011-06-19, 15:42
Vi bodde på Katerina for et par år siden, og kommer uten tvil til å velge samme hotell når vi skal tilbake til Kalymnos. For vi skal tilbake!

Pothia er det jeg forbinder med en ekte gresk by, med til dels kaotisk trafikk, smale fortauer og ikke minst,med grekere i flertall i forhold til turistene. Vi besøkte Myrties og Massouri en dag, men vi var ikke det minste i tvil om at Pothia var vårt favorittsted, så det ble med det ene besøket. Mange gode tavernaer med meget vennlig betjening, og en bystrand med et unikt miljø da vi var der i slutten på mai, totalt dominert som stranden var av byens egne innbyggere.

Katerina ligger ca 10 min å gå fra havnen og stranden. Til tross for den sentrale beliggenhet midt i Pothia, er selve hotellet skjermet mot trafikken som går på begge sider, slik at den knapt er merkbar.

larvih
2011-06-19, 15:47
Snabba svar:
Ja, Kalymnos stad Pothia har allt det där...

Tusind tak for svar. :)

Da vil jeg overveje Kalymnos.

Med tanke på rejsetidspunkterne har min mave det meget bedre nu. :D

larvih
2011-06-19, 15:53
Pothia er det jeg forbinder med en ekte gresk by, med til dels kaotisk trafikk, smale fortauer og ikke minst,med grekere i flertall i forhold til turistene...

... Mange gode tavernaer med meget vennlig betjening, og en bystrand med et unikt miljø...

Det lyder rigtig fint. Tak for info. :)

Hjalta99
2011-06-19, 16:54
Jeg holder vældig meget af Naxos Stad, men har et stort problem:

Rejsetiderne!

Ved afrejse fra København skal man møde på flyvepladsen klokken 5 – 6 om morgenen, og ved hjemrejse kommer bussen til hotellet klokken 5:30 – 6:30 om morgenen.

Samme horrible rejsetider til mange andre øer.

Det er aldeles forfærdeligt og dagene inden er et mareridt/mardröm! :eek:

Nu ser jeg imidlertid, at rejsetidspunkter til Kalymnos er langt mere humane: :)

Afrejse fra København sidst på eftermiddagen... :) :)

Hjemrejse fra Kalymnos om aftenen... :) :) :)

Er Kalymnos Stad hyggelig/mysig, med færger, fiskebåde, havnepromedade og masser af god mad?

Hvor lang tid tager transfer fra flyvepladsen på Kos til Kalymnos?

Er hotellet Katerina, som Apollo anvender, et godt hotel?

Tacksam for svar.



Hej,
Sjäv skulle jag ALDRIG välja att bo i Pothia! Det är Myrties som gäller... Var inte rädd för att välja någon av turistorterna! Det känns som att komma hem... :-) Pothia är för mig ett myller av trafik, och ljud(!), trevligt att besöka en dag, men sedan är man nöjd...

/Eva

larvih
2011-06-19, 17:19
Var inte rädd för att välja någon av turistorterna! Det känns som att komma hem... :-) Pothia är för mig ett myller av trafik, och ljud...

Præcis det. Hjemme = ingen lyd, ingen trafik og intet mylder.

Derfor forestiller jeg mig, at Pothia er det rigtige sted med masser af liv. :)

Monica P
2011-06-19, 21:54
Just nu har vi kommit hem från en kombinerad nytto-och nöjestur till Emborio och tillbaka. Vi skjutsade en persons möbler och lite annat. Dom bor i Masouri men var inte hemma, så vi fortsatte till Emborio där vi åt en god middag på restaurangen som ligger allra längst bort, hos Pavlos. Katsiki kokkinisto för mig, kalamaria för maken och en portion filla att ta med hem till svärmor. Stor sallad, öl och Sprite. ( 20 € ) Tolv segelbåtar låg i viken. En hel del folk badade.
Åter till Masouri, lämnade av grejorna, bjöds på mer mat...

Det var väldigt fint att sitta och se ut över havet mot Telendos. Måttligt med folk, många som är ute och går längs vägen till Kastelli. Hela vägen till Emborio är omgärdad av blommande oleander i vitt, rosa och rött.

Lugnt i Masouri men folk på serveringar och restauranger.

Var ni än väljer att bo tror jag att ni blir nöjda.

larvih
2011-06-19, 22:25
Lugnt i Masouri men folk på serveringar och restauranger.

Var ni än väljer att bo tror jag att ni blir nöjda.

Super. :)

Jeg bor temmelig isoleret, så jeg trænger til lidt liv omkring mig.

Masse
2011-06-19, 22:42
Ved afrejse fra København skal man møde på flyvepladsen klokken 5 – 6 om morgenen, og ved hjemrejse kommer bussen til hotellet klokken 5:30 – 6:30 om morgenen.

Samme horrible rejsetider til mange andre øer.

Det er aldeles forfærdeligt og dagene inden er et mareridt/mardröm! :eek:

Nu ser jeg imidlertid, at rejsetidspunkter til Kalymnos er langt mere humane: :)

Afrejse fra København sidst på eftermiddagen... :) :)

Hjemrejse fra Kalymnos om aftenen... :) :) :)


Vi är jätteglada när vi får tidig utresa och tidig hemresa. Nästa tur för oss blir med avgång från Landvetter kl 07.40 i september till Karpathos. Blir till att kliva upp tidigt för 28 mil bilresa från Kristianstad. Men det gör vi gärna. Toppen att komma fram till Karpathos redan vid lunchtid. Flyget hem är också perfekt, lyfter vid lunchtid så vi är hemma till kvällen.

Tänk så bra det är att vi är lite olika. klapp_klap Någon tycker det är bra med tidiga flygtider, andra gillar sena. Så knepigt det hade varit om alla ville flyga samtidigt. På det här sättet kan alla bli nöjda och glada.


Hej,
Sjäv skulle jag ALDRIG välja att bo i Pothia! Det är Myrties som gäller... Var inte rädd för att välja någon av turistorterna! Det känns som att komma hem... :-) Pothia är för mig ett myller av trafik, och ljud(!), trevligt att besöka en dag, men sedan är man nöjd...

/Eva

Præcis det. Hjemme = ingen lyd, ingen trafik og intet mylder.

Derfor forestiller jeg mig, at Pothia er det rigtige sted med masser af liv. :)

Samma sak med boendet. Tänk så olika vi är. Det är ju jättebra. Vi vill nog ha det lite blandat. Får lite "lappsjuka" (?) om det blir för tyst.

Men det som var den riktiga aha-upplevelsen för mig i den här tråden var att upptäcka att det finns de som väljer resmål utifrån flygtiderna. Häftigt!!! I det här fallet tror jag det leder till något bra. Jag kan också tänka mig att besöka Kalymnos, även om jag tycker att det är gräsligt med utresa, och framför allt hemresa, som går på kvällen.

:) Mats

larvih
2011-06-20, 00:05
Men det som var den riktiga aha-upplevelsen för mig i den här tråden var att upptäcka att det finns de som väljer resmål utifrån flygtiderna.

Nu er det ikke sådan at jeg bare vælger rejsemål udfra flyvetiderne. Andre ting kommer også i betragtning.

Men jeg hader virkelig at skulle flyve tidligt om morgenen. Dagene forinden er fuldstændig ødelagte og det er de sidste par dage af semesteren også.

Vil meget hellere rejse på et "civiliseret" tidspunkt. :)

larvih
2012-08-09, 21:53
Vi bodde på Katerina for et par år siden, og kommer uten tvil til å velge samme hotell når vi skal tilbake til Kalymnos...

Pothia er det jeg forbinder med en ekte gresk by, med til dels kaotisk trafikk, smale fortauer...

Hotel Katerina og Pothia blev det!

I morgen er der præcis tre uger/veckor til afrejse. :)

Mette
2012-08-10, 10:35
Tillykke med det. Jeg har boet på Katerina for et par år siden, og var glad for det. Pothia er en livlig græsk by, som du vil synes om.

God rejse!

larvih
2012-08-10, 14:08
Jeg har boet på Katerina for et par år siden, og var glad for det. Pothia er en livlig græsk by, som du vil synes om...

Jeg har godt bemærket at du har haft skrevet om det i en anden tråd, hvilket også har været medvirkende til at jeg købte rejsen til Kalymnos.

Nu får vi se, om jeg også bliver glad for stedet. Som regel går det sådan, at når jeg prøver noget nyt, sidder jeg på dette "fremmede" sted og længes efter Naxos.

Mette
2012-08-10, 14:31
Jeg forstår dig :) Og ikke for at tage fornøjelsen fra dig, så er Naxos og Kalymnos meget forskellige. Jeg var for første gang på Naxos i år, og kunne også lide den ø.

På Kalymnos tog jeg bussen til forskellige steder og den lille båd til Telendos. Jeg er ikke det store badedyr, strand siger mig ikke meget, men kunne sagtens få tiden til at gå alligevel. Vandrede lidt, og som sagt tog jeg bussen ud. Jeg tog også båden til Leros, og overnattede 2-3 nætter. Hvis du har 2 uger, så går det fint med et lille afbræk.

Håber, du kommer til at nyde det.

Go' tur! bye_bye

Eva L
2012-08-10, 15:00
Att det är väldigt stor skillnad på Naxos stad är du väl klar över men vad får dig som Naxos fantast att välja just Pothia? Min erfarenhet av den staden är väldigt gammalt då jag var där i ungdomens dar så jag vet inget om hur det är där idag. Hoppas du vill berätta när du kommer hem.

Eva

larvih
2012-08-10, 15:05
... Håber, du kommer til at nyde det.

Go' tur!

Jeg er heller ikke rigtig til at ligge på stranden og stege, hvilket også er én af grundene til at jeg valgte Pothia i stedet for stederne på øens vestlige side.

Desuden har jeg nogenlunde det samme i tankerne som du allerede har foretaget dig; Telendos, bus, vandre og "Nissos Kalymnos" til én af de nærliggende øer, samt/eller en dagsudflugt til Kos by.

Desværre har jeg kun en enkelt uge på Kalymnos. Uge nummer to har jeg gemt til Kreta i oktober.

Takker for ønsket om en god tur. :)

larvih
2012-08-10, 15:15
... men vad får dig som Naxos fantast att välja just Pothia?

Jeg håber på noget liv omkring mig i Pothia.

Præcis som i Naxos Chora. :)

larvih
2012-08-13, 09:38
God tur!! :) Håper du får en fin uke på Kalymnos. bye_bye

Tusind tak. :)

(Nu er der 18 dage tilbage...)