handdator

Visa fullständig version : inrikesflyg Naxos-Athen


AnnaÖrebro
2006-01-10, 09:37
Hej, jag undrar bara om man "vågar" boka inrikesflyg Naxos - Athen samma dag som man flyger hem till Sverige igen? Tiderna är perfekta, och vi kan stanna någon dag längre på Naxos och våra små barn slipper båtresan tillbaka till Athen. Har dock ingen erfarenhet av inrikesflyget i Grekland, så jag undrar är det någon som har gjort på liknande sätt, dvs flygit Naxos - Athen mitt på dagen och sedan hem på kvällen. Tack för ev. svar på förhand. Mvh AnnaÖrebro

ciakoohler
2006-01-10, 10:56
Jag åkte mellan Karpathos o Rhodos samma dag som jag skulle hem o det funkade perfekt.Ni verkar ju ha gott om tid också ,så efter min erfarenhet ska det absolut funka bra.Cia

Kalimera
2006-01-10, 13:05
Har dock ingen erfarenhet av inrikesflyget i Grekland, så jag undrar är det någon som har gjort på liknande sätt, dvs flygit Naxos - Athen mitt på dagen och sedan hem på kvällen. Jag har flygt mellan Santorini och Aten och hunnit med planet hem som gick kl 11.50 på morgonen. Planet landade i Aten runt 09.00 och det fanns gott om tid till att handla skivor på flygplatsen. :)

AnnaÖrebro
2006-01-10, 16:21
Tack för svaren! Min man har ringt till Olympic Airlines kontor i Köpenhamn idag efter det vi fått positiva svar här på Kalimera och vi har bestämt oss för att boka biljetter till hemresan med dom. Det verkar smidigt. vi landar i Athen före halv 3 på em, och flyger hem till Sverige kl.21 på kvällen. Priset blir ca 1700 för oss fyra i familjen. Det känns skönt att kunna vara kvar så länge som möjligt på Naxos och att slippa övernattning i Athen med våra två barn.

Om någon undrar hur man ska boka, så gå in på Air Olympics hemsida, fyll i Danmark, där man ska fylla i vilket land där man köper biljetterna och sedan där man ska fylla i sitt postnummer var det bara att fylla i sitt svenska postnummer. Vi ska boka biljetterna i kväll, återkommer om det är något annat att tänka på.
AnnaÖrebro