handdator

Visa fullständig version : Attikahonung


wilda
2006-01-10, 08:13
För första gången sedan jag började resa till Grekland har min honung tagit slut! Det känns inte alls bra, eftersom jag inte kommer återvända till Grekland förrän till hösten. Hur ska jag klara mig???:eek:

Är det någon som vet om det finns Attikahonung att köpa i Sverige?
Stockholm, Göteborg, Malmö eller nätet?

Skulle bli så glad om jag fick tag på en ny burk...

/anna
(sugen på yogurt-frukost...)

Frappe
2006-01-10, 09:21
I Hötorgshallen kan du ibland finna hos familjen som håller till i "mitten" med en massa nötter o torkade frukter etc...

Annars kan jag köpa en burk när jag åker ner i februari om du vill???

Camilla

Lisbeth K
2006-01-10, 13:07
Vilket sammanträffande. Vi upptäckte oxå till vår förfäran att vår honung INTE kommer att räcka tills vi kommer "ner", skulle precis ut & "ropa" efter info!!_B-anana
Ska så snart jag kan bege mej in till Storstan!! klapp_klap klapp_klap
Tack för den infon!!

Annki
2006-01-10, 15:36
I Göteborg skulle du kunna prova med Alexandras butik i Saluhallen. Det är samma ägare som det grekiska soppköket där (som förresten varmt rekommenderas) och de säljer grekiska delikatesser. Vet ej om de har just Attikahonung, men det är värt att pröva.

Ann-Kristin.

sakis
2006-01-10, 17:40
I Göteborg skulle du kunna prova med Alexandras butik i Saluhallen. Det är samma ägare som det grekiska soppköket där (som förresten varmt rekommenderas) och de säljer grekiska delikatesser. Vet ej om de har just Attikahonung, men det är värt att pröva.

Ann-Kristin.


bor du i gbg har dom det p alexandras

epiros
2006-01-10, 19:01
I Malmö (Vardens mittponkt) hittas det grekisk bonnhonung i halvlitersburkar hos grekiska livs på Bergsgatan mittemot Mölleplatsen. Härlig butik, känns nästan som att befinna sig i Grekland därinne, goa små pitas finns det med, smaskig feta, grek-kaffe osv.

bye_bye Tommy

Gita
2006-01-10, 19:10
Om vi nu pratar om honung - vad var det för honung vi fick hemma hos Karinafp? Jag har för mig att det var Lenitsa som hade införskaffat det (?), men vad var det för sort?

Den var u-n-d-e-r-b-ar! Kan man köpa sådan honung (eller liknande) i Stockholm?

Gita

Frappe
2006-01-10, 22:13
Om vi nu pratar om honung - vad var det för honung vi fick hemma hos Karinafp? Jag har för mig att det var Lenitsa som hade införskaffat det (?), men vad var det för sort?

Den var u-n-d-e-r-b-ar! Kan man köpa sådan honung (eller liknande) i Stockholm?

Gita

Nej tyvärr det var just Attika honung ;)

Camilla

Gita
2006-01-11, 07:24
Nej tyvärr det var just Attika honung ;)

Camilla

OK, det var verkligen något speciellt. :p

Suktar... :rolleyes:

Gita

wilda
2006-01-11, 09:59
Tackar för alla tips!
Ska bege mig ner till Hötorgshallen i kväll och se om det finns honung hos "grekerna i mitten". Har tidigare handlat oliver och annat gott där.

Finns inte det, får jag väl beställa från syster i Malmö.

För Attikahonungen är bara bäst.
Jag har testat flera andra sorters honung från Grekland, men dom smakar bara inte lika bra...

Gita
2006-01-11, 10:36
Då får du rapportera om du hittar honningen! :p

Elisabet
2006-01-11, 10:40
Då får du rapportera om du hittar honningen! :pJag köpte grekisk honung där i november och den är god, så det finns, men den kommer inte från Attika.