handdator

Visa fullständig version : Till Paleros med barn !


asfrd
2011-06-16, 20:56
Åker till Paleros 29e aug och blir där 2 veckor. Vi har vår son som då är 15 mån med oss och jag undrar hur det är med vägar runto om cliff Bay ( där vi ska bo) till centrum och stränder, är det vänligt att gå med sulkey på dom ? Nån som vet ? Blöjor i grekland, hur är dom ? Har rest massor i grekland men innan vi fick barn och har inte reflekterat om detta men gissa på att det finns bra grejer, finns de i Thailand så finns de väl i Grekland. Finns det nån som har fler tips om att åka med barn till Paleros så skulle jag bli jätte glad !

Thomas P
2011-07-28, 16:38
Hej

Oj, inga svar. Vi var i Paleros i fjor och bodde på Cliff Bay. Underbart ställe med otroligt vänlig och hjälpsam personal! Vi hade bl.a problem med en hyrbil men fick 100% hjälp av personalen!

Vägen till centrum är bra. Det enda "hindret" (om det nu är ett hinder) är trappan ner till vattnet från hotellet. Väl nere så har du plan grusväg in till "stan" som slutar vid hamnen. På denna väg kommer inte särskilt mycket bilar, nästan ingen alls faktiskt. 10 minuters gångväg. Ni kan också gå UPP till stora vägen från hotelet (där affären ligger förresten) och gå in till stan, men denna är "lite mer" trafikerad och tar betydligt längre tid. Trottoar finns mestadels. Dock blir det backigt ner till hamnen när du kommer in i själva byn. Längs denna väg finns också en bankomat men det finns det även inne i stan nere vid stranden.

Till stranden Potamaki Beach följer du också grusvägen en bit fast åt höger. Du kommer sedan till huvudvägen som är asfalterad men här finns breda trottoarer.

Inga problem med sulkey med andra ord!

Blöjor har jag dock ingen uppfattning om.

Ni kommer också att upptäcka att här var det inte många utländska turister! Lugn och skönt med andra ord.

Thomas o Ann-marie

asfrd
2011-08-14, 21:29
Tack snäll du för svaret och info. Känns väldigt bra med väg utan ( nästan ) trafik och trottoarer. Blöjor löser sig ! Tack tack ! Har oxå läst om hotellet och dess personal, verkar verkligen bra ! Ska bli så skönt och kul att komma dit, jag har mailat med ägaren och fått så bra svar, bla om spjälsäng så det kommer nog bli jätte bra !

Åsa