handdator

Visa fullständig version : Lipsi, Tilos


Maly
2011-06-12, 19:26
Vi flyger till Rhodos t/r och ska besöka (tänkte vi efter rekommendationer här på forumet) Tilos och Lipsi.
Båtar mellan Rhodos och Lipsi hittar jag och båt mellan Rho och Tilos, men båt mellan Tilos och Lipsi verkar inte finnas.

Hur tycker ni erfarna resenärer att vi ska göra?

Ska vi ta bort Lipsi och ta Kalymnos istället?

Lipsi verkade så spännande och vi hade tänkt ta oss ut till White Island också (för att snorkla).

:confused::confused::confused::confused:

RUJO
2011-06-12, 20:14
Nej för allt i världen ta inte bort Lipsi. OK det kan vara svårt med transporter exakt som Du vill ha dem. Ta Dig från Tilos till Kalymnos eller Leros och därifrån "Nissebåten" till Lipsi.
Vi blir på Lipsi 14dagar i år men denna gången via Samos (vilket är bekvämare)

Maly
2011-06-12, 20:19
Hej och tack för svar!
Har du varit på Tilos?
Skulle du lägga mer tid på Lipsi än på Tilos?
Svår fråga kanske, beror ju på vad man är ute efter. Vi vill ha snorkling, god mat, lugn och ro. Barnen vill kunna ta ett dopp i en pool ngn gång, men det är inget måste vid just vårt hotell. Men poolen är inte viktig.

Lissi
2011-06-12, 21:00
Jag har varit på båda och gillade båda, men det är mer fart på Tilos;) Ön är större. Lipsi är VÄLDIGT lugnt. Fina öar båda, men min rekommendation är mer tid på Tilos och så kan ni ju när ni ändå är på Lipsi även ta någon dag på Patmos också;)

Lissi

Aase
2011-06-13, 07:45
Hej
Jag har också varit på båda öarna och gillar dem båda skarpt. Jag kan inte riktigt hålla med om att det är mer fart på Tilos. Båda öarna är bedövande och underbart lugna. Våra sex barn älskar Lipsi där de varit flera gånger (de har aldrig varit på Tilos dock) Lipsi har bättre stränder, om man med det avser sandstränder. Jag gillar Både ock. På Lipsi finns det inga pooler, som jag vet. Tilos har bättre boenden.
Det är lite krångligt att åka till de båda öarna med utgång från Rhodos. Det blir en del transporter.
Båda öarna är absolut värda ett besök.
Åse

kari
2011-06-13, 09:52
Jag har varit på båda och gillade båda, men det är mer fart på Tilos;) Ön är större. Lipsi är VÄLDIGT lugnt. Fina öar båda, men min rekommendation är mer tid på Tilos och så kan ni ju när ni ändå är på Lipsi även ta någon dag på Patmos också;)

Lissi

Det kan vel variere noe ifht når man besøker øyene, men jeg synes Lipsi hadde mer "fart" enn Tilos ved vårt besøk :)
Tilos opplevde jeg veldig stille, mens Lipsi var en veldig "levende" øy til å være så liten.
Vi reiste videre fra Lipsi til en annen deilig øy, Fourni, det var faktisk en stor overgang, s å stille ifht Lipsi :)
Om jeg hadde barn med ville jeg absolutt legge mest tid på Lipsi, og båtturen Maly nevner er bare h e l t fantstisk :D

Aase
2011-06-13, 12:39
Hej igen
Ja jag håller absolut med Kari. Jag tror också barnen gillar Lipsi bättre. Båtturen som nämns är helt underbar och väldigt prisvärd. Stränderna är av sockerkakstyp. Ja mer tid på Lipsi är mitt förslag

Åse som åker till Tilos om en vecka