handdator

Visa fullständig version : Ny grekisk film ...


sjöborren
2011-06-09, 10:17
Ronny Jönsson -tv 4 - gav i morse den grekiska filmen Dogtooth av Giorgios Lanthimos 5 :):):):):). Filmsekvensen som visades hm ... lite knepig :confused: men smaken är ju som baken ... delad. :D

Charleston
2011-06-20, 10:27
Jag såg filmen i fredags. Gillade den skarpt. Fast fem av fem kanske är att ta i, men definitivt fyra. Knepig (i betydelsen icke-mainstream) kan man nog kalla den. Och ruggig. Och (konstigt nog) lätt humoristisk. Och tankeväckande. Fast gillade man inte Attenberg (en annan grekisk film, som nyligen gick på bio), så gillar man antagligen inte den här heller.

Lissi
2011-06-20, 12:03
Det glimtar jag sett som förhandsvisning i Kulturnytt gav mig ju inte lust att köa framför bion precis, men OM den kommer till Kalmar filmtudio där vi är medlemmar så ska jag se den;)

Lissi

Netwolf
2011-08-21, 10:01
Trailern kan ses på youtube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QFtDzK64-pk). Verkar klart sevärd.

/Netwolf

muffins
2011-09-19, 23:09
Lanthimos nya film "alps" sägs vara bra. Har för mig att den fick pris för bästa manus i filmfestivalen i venedig nu nyligen

gunnar
2011-09-20, 16:11
Den här tråden borde kanske höra mer till underforumet "Film & Litteratur" om den ska nå rätt läsare. Filmer på det här underforumet är väl avsett för de filmer som kan ses på youtube el dyl.