handdator

Visa fullständig version : Smartast rutt?


TinaM
2011-06-09, 00:21
Hej!

Vi åker i mitten på juli och flyger till Aten. Vi tänkte ta kvällsfärjan till Naxos. Och dessutom besöka Amorgos och en ö, kanske i småkykladerna, till.
Vilken ö väljer man med 2 vuxna och två barn 6, 10 år? Och vilken rutt tror ni blir bäst med ovanstående öar?
Tar gärna förslag på boenade också!

/Tina

marmar
2012-05-31, 15:22
Hej!
Vi har samma planer, landar i Aten och åker till Naxos, vidare till Kouffonissi som blir huvud¨målet för oss, sedan ett par dagar på Amorgos innan vi flyger hem från San torini. Har bara besökt Naxos tidigare, men Koufonissi ska ju vara paradiset för barnfamiljer.....
/maria

para poli
2012-05-31, 17:09
Tisdagar, fredagar och söndagar går Bluestarfärjan 17,30 till Kouffonissi utan byten. Då är ni framme 01,05. Kanske kräver bokat boende, iaf till en början med tanke på högsäsongen. Det får Kuoffonissiexperterna utala sig om. Sedan skulle jag navigera med Skopelits Express till Egiali på Amorgos för att återvända med densamma till Naxos och Aggia Anna eller Ag Prokopios. En kanonrutt för barnen. Litet, lite större, störst, i den ordningen. Men på Koufonissi så får man inte vara rädd att stötta på andra svenska barnfamiljer... :D
Att avsluta på Naxos har fördelen med de goda förbindelserna med Pireus. Har ni tur har ni flygtid hem som gör att ni slipper stanna till i Aten.

Lycka till! :)

Hellen
2012-05-31, 17:22
Jag hade valt Amorgos först, och därefter Koufinissi, sedan Naxos.

Kalimera
2012-05-31, 19:51
Jag hade valt Amorgos först, och därefter Koufinissi, sedan Naxos.Jag skulle ha gjort exakt detsamma.