handdator

Visa fullständig version : reser till Kreta ensam i september


suset
2011-06-06, 00:58
Halloj alla glada Greklandälskare!

Nu har jag bestämt att jag ska åka ensam till Kreta och planerar nu min resa. Jag har funderat på att hyra rum i Chania men behöver lite tips på där dom kan ha billiga rum.
Tips på annat som man kan hitta på/sevärdigheter är också välkommet =)

Kikh
2011-06-06, 01:14
I september kan du hyra billigt både på Romanza (enkelt) och Epimenidis (bekvämt) i Agia Marina. I Platanias vet jag att Anna Maria hyr ut per natt, men vid den tiden på året behöver du aldrig oroa dig för att hitta boende i/runt Chania. Välkommen!

//Kikh

storkis
2011-06-12, 08:39
Nu börjar nedräkningen, sedan har jag bara 4 arbetspass kvar. På lördag sticker vi till Kreta och Agia Marina. Jag längtar verkligen._B-anana

lasslax
2011-06-21, 08:58
Halloj alla glada Greklandälskare!

Nu har jag bestämt att jag ska åka ensam till Kreta och planerar nu min resa. Jag har funderat på att hyra rum i Chania men behöver lite tips på där dom kan ha billiga rum.
Tips på annat som man kan hitta på/sevärdigheter är också välkommet =)

kolla www.singlesincrete.com

Inte direkt billigt, men det bästa som ensam resande kan ha. Inga par, barn, familjer, alla där är ensamma. Obs! Inget "dejting" hotell, många har sina äkta hälft någonstans, men kunde inte resa tillsammans. Mest engelsk klientel, men inte uteslutande. Ägaren är supertrevlig. Ligger ca. 15km från Chania.

nilo
2012-05-09, 16:10
kolla www.singlesincrete.com

Inte direkt billigt, men det bästa som ensam resande kan ha. Inga par, barn, familjer, alla där är ensamma. Obs! Inget "dejting" hotell, många har sina äkta hälft någonstans, men kunde inte resa tillsammans. Mest engelsk klientel, men inte uteslutande. Ägaren är supertrevlig. Ligger ca. 15km från Chania.

Precis hemkommen efter en vecka på hotell Mistral i Maleme. Jag valde deras vandringspaket med 4 dagar av varierande och härliga vandringar. Som lasslax skriver så är det verkligen inget dating hotell. Man marknadsför sig som "Sociable holidays for the independent single traveller". Om man som jag inte trivs med att sitta själv som en panelhöna på en taverna så är detta det perfekta valet. I priset ingår frukost och middag som dukas upp vid ett långbord. Snabbt får man kontakt med de andra gästerna som alla är i samma sits som du själv. Man reser ensam. Maten på hotellet är mycket bra och består av flera rätter grekiska/kretenska rätter där vin ingår. I vandringspaketet ingick även lunch som intogs i någon by uppe i bergen (alt. backpack lunch från hotellet). Jag har aldrig ätit så många goda grekiska lokala rätter som under denna vecka! Ägaren Vassilis och hans personal är helt underbara människor som gör allt för att du skall trivas.