handdator

Visa fullständig version : Spontanresa till skopelos


Emilwestrin
2011-06-05, 11:47
Hej!
Jag och min sambo har nu bokat en flygstol ner till Skiathos imorn(6/6)! och tänkta ta oss vidare till Skopelos direkt, men har ingen aning om boende.. hehe. Finns det någon som har lite snabba tipps och råd om vad man bör bo? avskyr stora koloss hotell.. så ett litet pittoreskt hade varit mysigt!
Vi tänkte hyra bil, så tillgång till p-plats vore fint :)
Är det som på andra ställen att man blir mött i hamnen av "inkastare" från hotellen så man kan välja redan där eller bör man gå runt och leta ?

Och med tanke på att vi vill hyra bil, något tips på en bra uthyrare ?

hoppas på lite snabba svar:)

Med vänliga hälsningar
Emil Westrin

elisabethk
2011-06-05, 12:25
Hej Emil!
Är du Emil från Sundsvall?? I så fall är jag Bettan, kompis till din mamma. Hur som helst står uthyrare och väntar på färjorna. Vi åkte charter förra året och åker igen nu på lördag. Några som vi träffade förra året bodde på hotell Captain nära hamnen. Han som äger hotellet brukar visst stå vid färjan i kaptensmössa. Vi var och tittade på hotellet, mycket fint och det var bra pris vill jag minnas. Annars finns massor med tips här i forumet, det finns många fina boende.
Lycka till!
ElisabethK

Emilwestrin
2011-06-05, 13:04
Men härligt bettan! visst stämmer det att jag är den du tror :)
Då kanske vi stöter på varandra innan vi åker hem ! hur ser det ut med biluthyrare ? och vad kostar det.. på ett ungefär ?

/Jajjå

elisabethk
2011-06-05, 13:24
Kul att det var du Jajjå! Vi kommer ner nu på lördag så vi kanske ses, hur länge stannar ni? Vi hyrde vespa och där fanns det även bilar att hyra. Det låg hamnpromenaden på väg ut ur staden. Vägen från hamnpromenaden går åt höger och där finns flera uthyrare,supermarket osv. Det är åt vänster när ni kommer in med båten. Vi var där 14 dagar förra året också,en fantastisk ö.Men hyr fordon så ni kan ta er runt.Mängder av fina stränder, liten ö men otroligt mycket att göra och se.Fantastisk mat,våra favoriter var Nostos (efter hamnpromenaden) och Alexander (en bit upp i staden). Favoritstrand blev Milia,men det finns som sagt många fina. Mamma har mitt mobilnummer om det är något ni vill fråga oss om,annars går det ju även bra här.Hoppas vi ses!
Bettan

Emilwestrin
2011-06-05, 13:57
Perfekt med tips!
Ja vi åker som sagt ner imorn, och så åker vi tillbaka måndag den 13e!
jag tog ditt nummer nu och skulle det vara nått vi undrar över så slår jag en signal :)

så får vi hoppas att vi ses där nere!

Emil

Smultron
2011-06-05, 18:37
Vi bodde på Stella Studios förra året och kan varmt rekommendera detta boende. Det ligger i ett lugnt område i utkanten av stan (men det är inte långt att gå till centrum och hamnen) Lägenheterna är jättefina, ägarna trevliga och priserna bra. Bättre kan det inte bli! Stella studios annonserar här på Kalimera under beskrivningen av ön Skopelos.

henile
2011-06-06, 20:33
Hamnade ni hos Captain tro? I så fall; ät några aprikoser för mig!_B-anana
/Heléne

Assar
2011-06-06, 22:04
Var på Skopelos 2006 och bodde på Denise högt upp i stan med vidunderlig utsikt. Denise var kanske ingen höjdare i sig. men jag rekommenderar att bo högt upp för den fantastiska vyn över stan och havet.

Emilwestrin
2011-06-11, 18:53
Vi hamnade på Captain tillslut! Sitter för tillfället med Costas och äter lite nyplockade körsbär och snackar lite skit! Han är en underbar människa! Hjälper oss vid funderingar, lånar ut sin bil etc. Kan varmt rekommendera detta ställe!

Och sen Ön! Ojoj.. Det kommer bli många resor hit framöver!