handdator

Visa fullständig version : Skopelos


Barbro
2006-01-08, 16:42
Åker till Skopelos 29 maj och skall vara där en och en halv vecka (sista dagarna skall vi vara på Skiatos) Vi åker Apollo ticket till Skiatos, på Skopelos har vi bokat in oss på Stella studio. Någon som bott på Stella ? berätta. Vi kommer att åka buss till de olika stränderna, men hur är den lilla stads stranden ? Hur ofta går det bussar ? Vi är 55 + varav en lite handikappad -är det mycket kuperat ?
På Skiatos har vi inte bokat -Yannis på Stella studio skulle hjälpa oss när vi väl är därnere -han visste några apartments som var bra.
Nu väntar vi bara på den uppdaterade Skopelos guiden på Kalimera.
Jag fick en Kalimeratröja i julklapp av en av mina reskompisar -tjusigt.

Många hälsningar Barbro

Kalimera
2006-01-09, 10:30
Vi kommer att åka buss till de olika stränderna, men hur är den lilla stads stranden ? Den lilla stranden i stan är inte mycket att hurra för, den duger om man är desperat, inte mer.

Hur ofta går det bussar ?Lokalbussen utgår från hamnpromenaden, ungefär där båtarna lägger till. De går till/från Stafylos, Agnontas (15 min), Panormos, Milia (35 min), Elios, Glossa och Loutraki (1 tim). Busstidtabell sitter på busshållsplatsen. Bussarna går ganska ofta.

Vi är 55 + varav en lite handikappad -är det mycket kuperat ?Skopelos stad är mycket kuperat om ni ger er in i själva kärnan av byn. Men håller ni er kring den långa hamnpromenaden är det platt som en pankaka. Hela ön är kuperad, några stränder är svåra att nå om en av har svårt för att gå. Men det finns undantag förstås, som Limonari, Panormos, Agnontas och Milia.

Nu väntar vi bara på den uppdaterade Skopelos guiden på Kalimera.Det gör jag också. :)

Jag fick en Kalimeratröja i julklapp av en av mina reskompisar -tjusigt. Grattis! :D

Atle
2006-03-17, 17:10
Bussarna går ganska ofta.

Bussene går hver 20 min til Agnondas og litt sjeldnere til Glossa

Mette
2006-03-17, 21:20
Omkring den 29. maj går busserne ikke så ofte. Om formiddagen er der ca. 1,5 time imellem, og så holdes der pause omkring kl. 12 (hvorefter der er 2 timer imellem). Igen på eftermiddagen (kl. 15) går de lidt oftere.