handdator

Visa fullständig version : Amorgos i år igen


catharina
2011-05-30, 11:23
Hoppsan! Hade bestämt att åka till Sifnos i år igen, som vi besökte förra året och tyckte mycket om.
Men i sista stund hände något, hela familjen ändrade sig och längtade tillbaka till Amorgos, så nu blir det Egiali för femte gången!klapp_klap
Längtar otroligt mycket efter stranden, gränderna och den mysiga byn där man bara kan dra runt och göra inget och ändå må så bra.

Hade tur och fick rum på Karkisia som vi gillade mycket när vi bodde där sist. Mejlade också flera andra hotell, men de hade fullt. Ovanligt, men kanske har Amorgos fått ett uppsving i år igen. När vi var där för två år sedan var det många som klagade på att det var så få turister. Då var det dock mitt i lågkonjunkturen och färre kanske reste utomland.

Nu börjar nedräkningen. Den 30 juni går flyget...
bye_bye

gunnar
2011-05-30, 13:47
Mejlade också flera andra hotell, men de hade fullt. bye_bye

Hmm... fullbokad på hotell vid den tiden. Kommer nog dit ungefär då också och har inte räknat med att boka. Det har aldrig varit några problem att få rum där i slutet på juni och början på juli. Tiderna förändras.

catharina
2011-05-30, 14:48
Hej Gunnar
Var inte meningen att skrämma upp dig. Jag hade kontakt med fem hotell, men lite specifika önskemål eftersom vi har barn, troligen därför jag hade svårt att hitta hotellrum den veckan. Tror också att det går att hitta på plats.
Mvh
Catharina

Janérik
2011-06-01, 23:33
Det är väl precis som tidigare, de hotell och boenden man hittar på nätet och kan boka via mail är fullbokade medan de bästa ställena finns kvar till oss som bara vill komma och droppa in.

Mvh Janérik