handdator

Visa fullständig version : Nu är det bokat


BOKA
2011-05-30, 11:22
Nu har vi bestämt oss för en kombination Kos/Kalymnos i september och vi ska bo på Appelis Lambi första veckan och sedan på Filoxenia Massouri den andra. Finns det några synpunkter på dessa boenden?

Det blir vårt första besök på dessa öar och nu ser vi fram emot att "lägga till" ett par nya öar till dom tidigare.

Resan blir i september så det dröjer ju någon tid innan det bär iväg och finns det förslag och värdefulla tips från flitiga Kos/Kalymnosresenärer så tar vi gära emot dessa.
BOKA

Anne-Maj
2011-06-02, 21:26
Hej!

Vi var på både Kos och Kalymnos förra sommaren. Vi gillade verkligen Kalymnos som var jättmysigt. Kos var dock inte lika charmigt men den lilla orten Mastihari som vi bodde i innan vi åkte över till Kalymnos var trevlig. Vilka orter ska ni bo i?

BOKA
2011-06-03, 15:29
På Kos ska vi bo i Lambi beach och på Kalymnos bor vi Massouri, hoppas detta kommer att bli en trevlig upplevelse.
bye_bye

Aase
2011-06-03, 15:33
Hej
Jag kan inte uttala mig om Kos då vi bara landat där och sedan flytt vår kos hahahahaha.
Kalymnos däremot, vilken pärla. En levande stad (lite för levande enligt somliga) och ok stränder. Maten är väldigt god och människorna fantastiskt trevliga.
Besök Vathi på östsidan och åk gärnab buss. det är kul och billigt.
Kalymnos har alltid en plats i mitt hjärta även om resan i år går till Tilos och Nisyros.

God tur

Åse