handdator

Visa fullständig version : Sandstrand

Bibbigo
2011-05-25, 21:00
Hej!

Jag har prelbokat hotel Rhodos Beach på västra sidan om ö-toppen, inte långt ner västerut men jag har fått för mig att det är klapperstenar och inte sandstrand där. Snälla vet någon? Är det stora stenar så att det gör ont att ligga?

Mvh Birgitta

Fjonk
2011-05-26, 05:30
Den stranden är i sten/sandblandning. Ingen perfekt sandstrand men det går utmärkt att ligga och sola där. Vill man ha ren sand tar det ca 10 min att gå från hotellet till stranden på östra sidan som är ren sandstrand.
Trevlig resa!

ouzomini
2011-05-26, 07:15
Hej
Ja sten är det men det är många som ligger på handdukar eller luftmadrasser så det är nog inte så farligt. Själv gillar jag solstolar (lite väl dyra dock) för jag vill ha parasoll. Den stranden räknas ju till den blåsiga sidan, men ibland är det helt vindstilla och då blir det varmt. Badskor rekommenderas på denna sida. Vi har bokat Rhodos Beach till september, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Det finns en fin strandprommenad nedanför och som sagt det är inte långt till den andra stranden.
Ha det så skönt
Hälsningar Inger

Bibbigo
2011-05-26, 18:20
Oj då, är det så nära till sandstranden. Då väljer jag absolut att bo på Rhodos Beach för ett annat hotell kostar multum för mig som reser själv. Tack så hjärtligt för era svar!

Bibbigo
2011-05-26, 18:20
Tack så hjärtligt för ditt svar!