handdator

Visa fullständig version : privat boende...

skrutt
2011-05-25, 20:41
Ang_elx Tänkte mej till Skiathos i sommar och undrar om det er nå´n som har tips på nåt privat boende...brukar åka charter dit i maj och sept,men vill dit på min semester om jag får tag på ett relativt billigt flyg!! Jag längtar så de gör ont..._B-anana

Lajsa
2011-05-26, 09:26
Gud vad härligt,:D hade du tänkt dig rum-uthyrare utöver charter eller om någon känner en privatperson som har hus/lägenhet?

Annars pratade jag med några personer sist jag var där som hade hyrt rum av de som äger Taverna Twilight på Megali Ammos Beach. Det skulle tydligen vara bra lägenheter med havsutsikt:):)

skrutt
2011-05-26, 11:37
Tack för tipset "Laijsa"...jag kan tänka mej vad som helst,bara jag har nå´nstans att bo och flygbillj. så klart!!!MÅSTE bara dit,jag längtar...bye_bye

Lajsa
2011-05-26, 13:01
Vi pratade även med en trevlig kvinna som jobbar på en av restaurangerna inne i gränderna. Hon hyr ut studios som ligger inne i staden och vill gärna ha svenskar som gäster. (Hon tycker tydligen att nordbor är pålitliga och ordningsamma;)) Har dock inte bott där själv eller känner någon som gjort det. Jag fick hennes nr/mailadress...har det nog liggandes hemma nånstans men om jag hittar det kan jag ju meddela dig:)

skrutt
2011-05-27, 09:28
bye_byeTack det vore jätte snällt...bye_byeVi pratade även med en trevlig kvinna som jobbar på en av restaurangerna inne i gränderna. Hon hyr ut studios som ligger inne i staden och vill gärna ha svenskar som gäster. (Hon tycker tydligen att nordbor är pålitliga och ordningsamma;)) Har dock inte bott där själv eller känner någon som gjort det. Jag fick hennes nr/mailadress...har det nog liggandes hemma nånstans men om jag hittar det kan jag ju meddela dig:)

lemon
2011-05-27, 10:03
Kolla under rubriken hotell här på kalimera.
Vi hyrde på Studios Mahi, vilket var helt ok. Centralt boende med mycket fin utsikt över hamnen och nära till busshållplats 1.
Trevlig resa!

Lajsa
2011-05-28, 18:36
bye_byeTack det vore jätte snällt...bye_bye

Skrutt, har skickat ett privat meddelande till digbye_bye

anderz
2011-05-29, 13:56
Om du går huvudgatan upp till skolan - där tar du till höger så hitta du massor av små hotell/Pensioner med bra priser pruta...
Anders

lasslax
2011-06-17, 17:24
Här hittar ni hur många sin helst:
http://skiathosinfo.com/accomm/type.php#Apartments%20and%20Studios

Själv bodde jag på Vassilis House, flera gånger. Relativt billigt. Rent, lungt, bara 4 studios ingen trängsel. 12 minuters promenad från flygplatsen, behövs ingen taxi. Inga flyg efter kl 22.

lemon
2011-09-05, 10:05
Kom hem i helgen efter att ha tillbringat en vecka på Angeliki Beach Hotel. Ett hotell som rekommenderas mycket varmt. Mycket välbeläget och trivsamt. Om någon är intresserad av mer info så skicka ett pm.