handdator

Visa fullständig version : Boka boende hemifrån...


Lindiz
2006-01-07, 20:56
.. har jag aldrig gjort förut.. Bara på plats. När ni gör så... betalar ni redan vid bokningen eller vid ankomst eller? Funderar bara lite eftersom det börjar klia så fruktansvärt i bokningsfingrarna på tangetbordet!:D

Nora
2006-01-07, 21:59
Jeg booket leilighet for sommeren 2006 allerede i september. Har betalt et lite depositum, resten betaler vi der nede.

epiros
2006-01-07, 22:05
Det är lite olika med hur de som hyr ut vill ha det. Men bokar du via någon lokal rese-agent vill de ha en betalning i förskott, delvis eller helt. Hyresvärdar som hyr ut utan mellanhand och som det går att nå direkt via nätet gör som de själva finner bäst.

bye_byeTommy

Nora
2006-01-07, 22:10
Ja, det er sikkert ulik praksis på dette. Jeg booket bare over telefon direkte til et hotell, og så faxet de bankkontonr., og bekreftelse. :)

Lindiz
2006-01-07, 22:37
Tack, lite som jag trodde då!:)

Eureka
2006-01-08, 00:30
Vi har booket bosted på både Amorgos og Naxos for sommeren 2006 og ble ikke avkrevd depositum på noen av hotellene, så det variererer nok en del.

Eureka:)

Joppan
2006-01-09, 13:22
Hej !

När vi bokade hotell genom nätet förra sommaren så är det som någon sa att genom en bokningsagent så vill dom ha betalt omg + att dom har ofta ett högre pris så se upp!! (dom ju ut någon avgift för tjänsten)

Men jag bokade av genom agenten. Mailade direkt till hotellet och då betalade vi ett lägre pris och när vi skulle lämna hotellet då först betalade man.

Mitt tips till dig är att maila direkt till hotellet om det går.

//Joppan (med 7 mån kvar till Kreta)

Lindiz
2006-01-09, 17:40
Tack, Joppan.

Det är det jag tänkte göra.... måste bara få klartecken från medresenärena över vilket datum som gäller innan jag börjar leta "seriöst". Fast först av allt bokar jag flyget så jag vet att det ordnar sig.. Boende fixar sig alltid!;)

Nora
2006-01-09, 20:52
Ja, man skal nok være litt oppmerksom! Jeg booket imidlertid fra noen vi akkurat hadde bodd hos, og fikk samme pris neste år som det jeg betalte forrige gang. Men sjekk priser og alt sånt godt på forhånd!:)