handdator

Visa fullständig version : Måste man boka hotell??


linmarnai
2011-05-22, 16:03
Hej!

Min sambo och jag funderar på att åka till Korfu nästa år (september 2012), vår första semester tillsammans. Har förstått att det är billigast att bara köpa själva resan dit (ej charter alltså), att man bör skaffa sig någon slags resehandbok innan och att det är grönt - men min stora fråga är hur man navigerar sig i hotelldjungeln?

Vi vill ha ett enkelt boende, så länge det finns en dubbelsäng och lås på dörren är vi mer eller mindre nöjda. Inget direkt behov av pool och sådant fancy då vi vill se ön mer än ligga i solen.

Hur hittar man ett bra och enkelt boende? MÅSTE man boka i förväg eller kan man hitta någonstans att bo när man kommer dit? Vet någon där ute något billigt och bra boende? Har inte bestämt oss för var på ön vi ska ha vår "bas" så att säga (tänkte hyra moped och se oss om) så tips emottages tacksamt. Funderar på Korfu stad.

Tack! /Linn

Arne
2011-05-22, 18:14
September är en perfekt månad att bevista Corfu. Vid denna tid på året finnes en uppsjö av bra och billiga hotell att välja och vraka mellan.
Vädret är alltfort mycket bra och därtill badvänligt.

Var man sig sin bas skall taga, ja det är en smaksak. Corfu Town kan vara ett bra alternativ därest ni er fordon skola förhyra.

Vi har bara tagit oss härbärge på Agios Gordis när vi varit på Corfu. Därstädes kom vi att trivas något så rent förträffligt. Bra strand, fina tavernor samt vackert landskap. Vi valde Hotel Ireni och fick en fin studio i prisläge runt 30 €.


Bussar finnes i riklig omfattning även för den som ej hyr fordon och tidtabellerna äro hyfsade. Man kunna sig förflytta runt ön via den kollektiva trafiken relativt enkelt och till förmånligt pris.

Arne och Hustrun

tmonke
2011-06-13, 11:12
vi sitter å lurer på om vi skal kjøpe flybilletter til korfu i år. Vi har ikke booket bosted, og lurer på hvordan dette er i Juli.

I år vil vi ha litt luksus. Vi har regnet ut at vi har 25000-30000 å bo gor, og enda blir det billigere enn en chartertur. Vi tenker oss ca to uker.

Noen tips?

Tar også gjerne imot tips om Kefalonia.