handdator

Visa fullständig version : Nisiotika!


Ivi
2006-01-07, 17:03
Har haft gott om tid under jullovet att lyssna på både gamla musikband och nya CD-skivor som snälla kalimeror har skickat till mig. Har nu blivit riktigt övertygad om att jag är en nisiotika-fan :) Perfekt musik när man vill bli på bättre humör, fungerar bl.a. strålande som bakgrundsmusik när man måste göra något tråkigt :D
Vill väldigt gärna ha tips om bra samlingsskivor med nisiotika, inte enbart instrumentalt utan helst med sång, tack!

Ivi

Marianne
2006-01-07, 17:58
Har haft gott om tid under jullovet att lyssna på både gamla musikband och nya CD-skivor. Har nu blivit riktigt övertygad om att jag är en nisiotika-fan :)
Ivi

Gillar du Jiannis Parios nisiotikamusik, så är det ju en mjuk och vänlig introduktion till den typen musik.
Konitopoulou-familjen har flera medlemmar som är kändisar inom nisiotika. Vangelis, Stella och någon mer, som jag inte minns namnet på just nu, men det kan vara någonting att höra efter.

Marianne

Ivi
2006-01-07, 19:27
Gillar du Jiannis Parios nisiotikamusik, så är det ju en mjuk och vänlig introduktion till den typen musik.
Konitopoulou-familjen har flera medlemmar som är kändisar inom nisiotika. Vangelis, Stella och någon mer, som jag inte minns namnet på just nu, men det kan vara någonting att höra efter.

Marianne

Tack, Marianne! Det var just en av dina Parios-kassetter (Ta Nisiotika), som jag fick ett par år sedan, som öppnade mina öron för nisiotika för första gången :) Nu ska jag botanisera vidare bland andra...kom just på att greekcity kanske har något att komma med...

Ivi

Tom
2006-01-07, 21:18
Giannis Parios har släppt två Ta Nissiotika-CD," ta Nissiotika Ena,"+" ta Nissiotika Dio".
Båda har lite modern stukning.
Ö-musik när den är som bäst!
Tycker jag: Tom