handdator

Visa fullständig version : Hotell Bacoli med små barn?


Christian
2006-01-07, 15:15
Hej!


Vi ska till Parga i början av juni med 2 små barn ( 2,5 år och 8 mån) och undrar om någon har erfarenhet av hotell Bacoli?? Bra? dåligt?
Hur är rummen osv... Tacksam för all information i övrigt om Parga flabb_flab.

H: Christian

epiros
2006-01-07, 18:00
Hej!


Vi ska till Parga i början av juni med 2 små barn ( 2,5 år och 8 mån) och undrar om någon har erfarenhet av hotell Bacoli?? Bra? dåligt?
Hur är rummen osv... Tacksam för all information i övrigt om Parga flabb_flab.

H: Christian

Halloj Christian

Har aldrig bott på hotell Bacoli, däremot brukat deras pool en dag när jag kände för att bara lata mig, ligga vid en pool, läsa o smutta på en drink.
Utmärkta faciliteter o lugna omgivningar, verkar va trevligt ställe att bo på med små barn i sällskap o inte heller långt eller besvärligt att ta sig ner på byn ifrån. Befinner mig troligen i mitt hjärtas Parga vid samma tidpunkt som er, vi kan ju stråla samman då o där, snacka lite Pargatips på
plats kanske:).

bye_bye Tommy

pysen
2006-01-09, 19:57
Vi har bott där.
Helt godkänt. Tror att det stod småbarnsgrejjer, barnsäng och barnstol, under trappen.
Bra pool.
Men försök att komma på en våning långt ner så slipper ni kånka i trappen.
Sämst: Frukosten. Juicen smakar på tok för starkt blandad saft.
Det är en backe ner till byn. Men ingen mördarbacke.
Undrar om tuppen som gol varje morgon är kvar. I så fall har ni gratis väckarklocka.
(PS: Mata gärna katterna vid uteborden)

Christian
2006-01-22, 12:52
Hej!


Vi ska till Parga i början av juni med 2 små barn ( 2,5 år och 8 mån) och undrar om någon har erfarenhet av hotell Bacoli?? Bra? dåligt?
Hur är rummen osv... Tacksam för all information i övrigt om Parga flabb_flab.

H: Christian

Tack för hjälpen!
Vi har bokat till början av juni.:)
Vet någon om "badbåtarna" till t.ex Lichnos eller andra stränder har flytvästar till små barn??

epiros
2006-01-22, 20:36
Tack för hjälpen!
Vi har bokat till början av juni.:)
Vet någon om "badbåtarna" till t.ex Lichnos eller andra stränder har flytvästar till små barn??

tror jag inte, har inte alls sett nåra flytvästar alls på de sjövärdiga skutorna. Men personligen skulle jag inte oroa mig för flytvästar om jag hade småbarn med mig, ni sitter rätt "djupt" ner ombord på båtarna, o färden är rätt lugn o inte lång:)

bye_bye Tommy

Elisabet
2006-01-22, 22:45
Vet någon om "badbåtarna" till t.ex Lichnos eller andra stränder har flytvästar till små barn??Om man vill ha flytväst på sina barn är det nog smart att ta med dem hemifrån. Räkna inte med att det finns på badbåtarna.

Det kanske kan räcka med enklare uppblåsbara flythjälpmedel. Det är ju varmt i vattnet och barnen bör ju inte lämnas utan uppsikt, så om de skulle råka trilla i får man nog tag i dem rätt snabbt.

ford prefect
2006-01-23, 08:14
Det kanske kan räcka med enklare uppblåsbara flythjälpmedel. Det är ju varmt i vattnet och barnen bör ju inte lämnas utan uppsikt, så om de skulle råka trilla i får man nog tag i dem rätt snabbt.

Förra året när vi var till Zakynthos köpte vi en upplåsbar "flytväst" till grabben som är fem år gammal. Fungerade jättebra när vi åkte med badbåten och badade i havet direkt från båten. Han var så glad i västen så att han alltid ville ha på den - även vid stranden där det bara var knädjupt vatten...

Givetvis får man ändå ha koll på barnet - det är ju ingen riktig flytväst som bl.a. vänder barnet rätt väg (med huvudet uppåt) om de skulle råka trilla i från en båt t. ex.

Västen köpte vi på en vanlig minimarket som sålde badleksaker - den kändes bättre än de upplåsbara ringarna som man sätter runt armarna.

pysen
2006-01-25, 13:28
Som vanligt består de grekiska badstränderna av sten så det kan vara svårt för barn att bada.
De små fiskarna i vattnet vid Pargas stadsstrand bits också.
Fast inte så hårt...