handdator

Visa fullständig version : Båtresa


Katti
2011-05-20, 22:45
Hej!

Åker ner 27 juni till Aten och är framme tidigt - tänkte åka till Paros så fort som möjligt. man är framme vid 20.20 fick jag ut av tidtabellen - är det gott om rumsuthyrare eller bör man boka innan?
Vi reser med två barn (tonåringar) och ska vidare till Antiparos -sista båten dit går dock 20.10.
Har ni bra tips på hotell nära hamnen?

Kul att återvända hit till forumet - jag skrev mycket här innan vi reste till Samos och det var helt klart en ö att rekommendera!
Nu är det dags att återvända till Kykladerna! klapp_klap

Karin T
2011-05-23, 08:05
Ett tips är att ta buss/taxi till Pounda och vidare över med bilfärjan till Antiparos samma kväll. Båtarna går fram till 23.30 och tar bara ca 15 min.
Då slipper ni leta rum i Parikia bara för att sova.

// Karin

Katti
2011-05-23, 19:16
ÅH tack Karin!
Underbart!
Jag vill till Antiparos så fort det bara går!
Det ska bli spännande att se hur ön förändrats sedan 2001.
Dessförinnan öluffade jag dit flera år i rad på 90-talet.

Ingrid Ny
2011-05-23, 22:59
Det har både förändrats och inte...
Mycket nytt är byggt men gatan upp till torget är den samma och känslan är den samma! En del ställe har bytt äagare och en del ställe är kvar. Har återvänt i snart 20 år varje år.....
Ingen sommar utan Anti...
Ha det så bra
//Ingrid

Hellen
2011-05-27, 19:37
Har återvänt i snart 20 år varje år.....
Ingen sommar utan Anti...


Åhh! Vad jag längtar just nu, har varit där varje år sedan -99 förutom 2004, det blir 11 år nu, men i år blir det ingen resa. Vi hoppas på nya tag och resa nästa år istället.
Poundafärjan går ganska länge på kvällen, förra året när vi åkte väntade Antiparosline in båtar som var påväg, vi satt och inväntade en båt från Santorini vet jag. Så om det bara skiljer ca 10 minuter från det att er båt kommer så tror jag ni slippper buss eller taxiresan till Pounda