handdator

Visa fullständig version : Underbara bilder från Tilos!


Leena
2011-05-19, 10:09
TACK för underbara blomster från Tilos Annki. Du får mig att genast börja planera för en resa dit nästa vår. Leena

Mumsan
2011-05-19, 11:06
Annki inspirerade oss med sina tidigare resebrev från Tilos så september 2009 tillbringade vi 3 fina veckor på Tilos. Vi längtar tillbaka.... trots att min man fick många, många myggbett.

Mette
2011-05-19, 11:10
Ann-Kristin, du gjorde det igen - mange tak klapp_klap

Riitta
2011-05-19, 11:26
Jättefint. Vilken blomsterpraktklapp_klap Lockar till en vårresa i framtiden:)
Tackar så mycket:)

Riittabye_bye

Maggan1
2011-05-19, 11:31
Även jag instämmer, jättefina och vackra bilder från er påskresa och Tilos :)

//Maggan

Malina
2011-05-19, 11:45
VACKERT!

Lissi
2011-05-19, 21:44
Jag tackar dig här också! Ett fantastiskt fotoresebrev och jag är imponerad av att Du kan namnet på så många blommor!klapp_klapklapp_klap

Tilos har en plats på min återvändarlista och då blir det en vårresa..

Lissi

yannis
2011-05-20, 13:05
Ja, vilka fantastiska bilder på blomsterprakten. Kände igen dom flesta från vår resa i Cykladerna i april. Men jag kan inte namnen på flera av dom, trots att jag är intresserad av blommor.

Påskfirandet var också igenkännande. Påsken tillbringade vi ju på Folegandros och det var samma aktiviteter. Men vi hoppade över det sakrala,,,

Birgitta.

ottina
2011-05-20, 15:14
Åååååå så fint. Jätte kul att läsa och att se. Det lär inte vara "Så" vackert i juli men vi längtar så ändå !!!!! ha nu en finfin helg.:)

Masse
2011-05-20, 22:18
Härliga bilder Annki!

Tyckte redan innan att du är sajtens Blomsterdrottning, och ditt senaste fotoresebrev har ju bekräftat min uppfattning.

:) Mats

sjöborren
2011-05-20, 22:25
Annki! Härliga bilder... vilken blomsterprakt! Jag får väl fotografera trädgårdens rosor och pelargoner då jag kommer dit i september. ;)


Lilla sjöborren bye_bye

Monica P
2011-05-21, 09:19
Å, det var fint! Synd bara att de flesta vilda blommorna nu torkar bort- sommarvila förstås- men det finns fortfarande fina blommor kring husen, ju finare , desto äldre hus.

Annki
2011-05-21, 21:56
Stort TACK för alla vänliga ord, jag ville så gärna dela med mig av påskfirandet och den fantastiska blomprakten vi fick uppleva under veckorna på Tilos, även om den aldrig kan komma till sin fulla rätt på bild........den måste upplevas!
Det var fantastiskt att se vilken skillnad det är i naturen mellan höst och vår, och det försökte jag även visa i ett tidigare inlägg:
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=26949

Lägger in ytterligare två bilder, nu från Rhodos. De är tagna på exakt samma plats, vid vallgraven nära den italienska porten. När man står där i september är det verkligen inte lätt att förstå hur det är möjligt att det kan grönska så i april!

http://i128.photobucket.com/albums/p171/annki57/P1020486.jpg
September 2010

http://i128.photobucket.com/albums/p171/annki57/P1030171.jpg
April 2011

Grekland i april kan rekommenderas, alldeles lagom temperatur om man vill vandra, och SÅ VACKERT!

Ann-Kristin bye_bye

Lissi
2011-05-21, 22:07
Grekland i april kan rekommenderas, alldeles lagom temperatur om man vill vandra, och SÅ VACKERT!
Ann-Kristin bye_bye

INSTÄMMER! Månadsskiftet mars-april 2006 på Kreta och månadsskiftet mars-april 2007 på Peloponessos, (april 2009 på Cypern) och nu i år april på Tinos har bara bekräftat att det vackraste Grekland ska upplevas på våren... Då får man se det riktigt genuina Grekland i alla aspekter.


Lissi

Aase
2011-05-21, 22:56
Hejsan
Jag instämmer helt med föregående. Jag har haft nöjet att tillbringa en aprilvecka på Nisyros/Kalymnos. Nisyros var fantastiskt vackert med blomsterängar med betande kor. Det har jag aldrig sett tidigare i grekland. Det var fantastiskt att komma dit och människorna tittade förvånat på oss och sa "Kommer ni redan? Vi har inte öppnat ännu."

Åse

CarinaN
2011-05-22, 18:39
Underbara bilder! Stort tack! Jag har aldrig varit i Grekland tidigare än maj/juni, det får nog bli ändring på det nu!!

Carina

kari
2011-05-24, 11:02
En REN NYTELSE å se bildene dine, Annki :D
- ingenting slår Hellas om v å r e n, det har du virkelig dokumentert her klapp_klap

rebase
2011-05-24, 11:12
En REN NYTELSE å se bildene dine, Annki :D
- ingenting slår Hellas om v å r e n, det har du virkelig dokumentert her klapp_klap

Jo visst är det vackert men håll med om att det är otroligt vackert här hemma också i April/Maj

Eva L
2011-05-24, 11:21
Tilos står defintivt på min önskelista över framtida resmål och de här bilderna flyttar upp ön en aning.

Visst är det vackert även i Sverige Rebase. Jag åkte bil efter höga kusten i förra veckan och tänkte flera gånger att Sverige är ett av världens vackraste länder. Här har jag ett gott liv.

Eva

kari
2011-05-24, 12:09
Jo visst är det vackert men håll med om att det är otroligt vackert här hemma också i April/Maj

Slik jeg har ordlagt meg, forstår jeg at det jeg skriver kan tolkes som at jeg mener Hellas er det vakreste stedet i verden om våren :)
Mulig det e r det, men jeg har nok vært altfor få steder til å komme med den påstanden ;)

Jeg reiser flere ggr i året, av årets måneder er det kun i juli jeg ikke har vært i Hellas - våren i Hellas har jeg vært heldig å få oppleve flere ggr/steder :)
Det hadde vært riktigere av meg å skrive " det er om VÅREN Hellas er vakrest :)
- v i s s t er det vakkert her hjemme i Norden og :) - men her jeg bor finnes det så v e l d i g få valmuer bye_bye