handdator

Visa fullständig version : Hotell i Athen


mandraki
2005-03-14, 19:32
Hejsan
Funerar på att åka ner i slutet av Mars
Är det någon som vet något bra hotell som ligger vid plaka eller Sintagma?

Marianne
2005-03-15, 13:39
Ja, jag rekommenderar gärna Adonis på den lilla Kodrou-gatan i Plaka, just på grund av LÄGET! Ingen lyx, men helt OK till priset. Bokning nödvändig.
I mars har Adonis t.o.m. den fördelen, att de ännu inte börjat med mellan- eller högsäsongspris, vilket några andra hotell gör i mitten av mars.

Marianne

Lissi
2005-03-15, 15:29
Håller med Marianne!

Adonis:) ....Långhelg planeras i höst till Athen.....Måste ju komma tillbaks till denna fantastiska stad! Och billiga flygbiljetter finns ju har jag förstått...
Lissi

epiros
2005-03-15, 15:49
Ett prisvärt alternativ kan vara hotel Tempi. Ligger inte direkt i Plaka, men inte långt ifrån, åt monastiraki-hållet med det mesta inom räckhåll.

:) epiros

karinafp
2005-03-15, 16:39
Ja, jag rekommenderar gärna Adonis på den lilla Kodrou-gatan i Plaka, just på grund av LÄGET! Ingen lyx, men helt OK till priset.

Instämmer, instämmer! LÄGET!!!!!:):):) Mitt i smeten, dvs Plaka, lugnt och stilla, men ändå bara ett par minuters promenad till storstadsbruset vid Syntagmaplatsen. Och så den helt fantastiska utsikten från frukostrummet högst upp, man ser hela Plaka, med Akropolis ovanför.... bara SÅÅÅ fantastiskt!

Karin
som har svårartad längtan tillbaka!

Riitta
2005-03-15, 20:24
Adonis, säger jag också, samt längtar till Aten:)

Riitta

cissi
2005-08-28, 15:30
hej, vet du något tel.nr ditt? Hur mycket kostade det ungefär?
Vet någon nått annat billigt hotell?
tack på förhand
cissi

Lissi
2005-08-28, 15:34
hej, vet du något tel.nr ditt? Hur mycket kostade det ungefär?
Vet någon nått annat billigt hotell?
tack på förhand
cissi

Gå in på förstasidan på Kalimera uner "Hotel" Där finns tel nr både till Adonis och till Acropolis House, som ligger mitt emot på samma gata. Det senare ska vi bo på i dec. Jag har bott på Adonis förut och ville testa ett nytt nu. Man kan inte ringa och få beställa, de vill ha en faxad beställning! Sen får man ge kontokortsnummer så de har möjlighet att ta betalt en natt om man inte dyker upp! Detta gäller båda hotellen!