handdator

Visa fullständig version : Skype


Kalimera
2006-01-06, 13:51
Nu finns möjlighet att lägga till ett Skype-namn till sin profil.

Klicka på Kontrollpanel och sedan Redigera profil.

Lotta E
2006-01-06, 13:58
För oss som inte är så kunniga.
Vad är det??

Lotta:confused:

Kalimera
2006-01-06, 14:04
Med Skype kan du ringa gratis till hela världen.

Läs mer här: http://web.skype.com/home.sv.html

Mikke
2006-01-06, 18:06
...jag har "Skypat" med Calle å Git i Rethymnon, fast ja har en lös Mac-mick....Det funkade inte så bra, så fixa ett headset eller också om man har en Dect-telefon(sladdlös) hemma, så finns det en tillsats på Claes Ohlsson för nån hundring som gör att man kan använda den som Skype-telefon också och inte vara bunden till att sitta framför burken, utan kunna gå runt och dona medans man pratar.....(lååång mening detta...:D
Med lös mick blire rundgång och mindre kul, fast de funka hjälpligt....å roligt vare!!
Mikke

Calle
2006-01-07, 04:17
...jag har "Skypat" med Calle å Git i Rethymnon, fast ja har en lös Mac-mick....
Med lös mick blire rundgång och mindre kul, fast de funka hjälpligt....å roligt vare!!
Mikke

Hej!
Först o främst, om ni undrar varför det här inlägget är postat så sent i natten (eller tidigt på morgonen, vilket man vill!) så beror det på att jag nyss är hemkommen efter en bejublad premiär-spelning med det nya jazz-bandet! Vi spelade mellan 23.00-04.00 med bara några korta pauser, först jazz och blues och sedan grekisk musik! Vi blev förresten på stående fot erbjudna att spela en vecka på Amorgos nu till sommaren av en arrangör. Allt betalt, resor, logi på hotell, mat samt gage! Vi får se!!
Skype är kanon! Git brukar Skypa med väninnor såväl i Sverige som i Schweiz i timtal utan att det kostar en endaste cent!
Vi kör med vanlig billig bordsmikrofon och laptopens inbyggda högtalare och det har funkat hur bra som helst nästan alltid, men det är nog inte fel att satsa någon hundring på ett head-set.
Jag ska lägga in vårt Skype-namn på min profil så är det bara att koppla upp och kolla om vi är on-line!

Calle, Git och "Råttan"!

Goliat
2006-01-07, 12:56
Hej!
Först o främst, om ni undrar varför det här inlägget är postat så sent i natten (eller tidigt på morgonen, vilket man vill!) så beror det på att jag nyss är hemkommen efter en bejublad premiär-spelning med det nya jazz-bandet! Vi spelade mellan 23.00-04.00 med bara några korta pauser, först jazz och blues och sedan grekisk musik! Vi blev förresten på stående fot erbjudna att spela en vecka på Amorgos nu till sommaren av en arrangör. Allt betalt, resor, logi på hotell, mat samt gage! Vi får se!!

Jag ska lägga in vårt Skype-namn på min profil så är det bara att koppla upp och kolla om vi är on-line!

Calle, Git och "Råttan"!

Grattis till premiären med Jazzbandet Calle! Jag har funderat på att bli skype-are. Såvitt jag förstått behövs det bara ett program, en dator och ett par högtalare & 1 mic. Finns det några systemkrav eller funkar det på min stenålders-burk (P2/450)?

Göran

Calle
2006-01-07, 18:15
Såvitt jag förstått behövs det bara ett program, en dator och ett par högtalare & 1 mic. Finns det några systemkrav eller funkar det på min stenålders-burk (P2/450)?

Göran

Om man kör Windows måste man ha 2000 eller XP som OS. På Skype-sajten står det även: "We also recommend that you have at least 400 MHz processor, 128 MB RAM and 15 MB free disk space on your hard drive."
Här nere i Grekland har vi 512Kbit ADSL och det fungerar klockrent.
Det funkar säkert bra även med ISDN eller 56-modem, men då kostar det ju lokaltaxa varje gång man Skypar. Med ADSL eller bättre är det ju helt gratis.
För oss funkar det perfekt med bara en enkel mikrofon och högtalare, men jag vet att många använder ett billigt head-set.

För Mac krävs det minst en G-3 samt OS-X.

Calle!

Goliat
2006-01-11, 14:39
För oss funkar det perfekt med bara en enkel mikrofon och högtalare, men jag vet att många använder ett billigt head-set.

Calle!

Nu har jag skaffat ett billigt headset, och installerat skype. :) Mikrofonen är påslagen, (det är lätt att missa att den är avslsgen och dold som default :o ) och fungerar bra. Däremot får inträffar ett kritiskt fel när jag ringer Skype's telefonsvarare, så status är att det kanske funkar... :confused:

Göran

Elisabet
2006-01-24, 14:09
Alla ni som förstår er på; vad tror ni om detta?

http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did_11624984.asp

Är det framtiden?