handdator

Visa fullständig version : Kombination Kos/Kalymnos


BOKA
2011-05-10, 19:08
Vi funderar på att ta en kombinationsresa med Apollo till Kos/Kalymnos i september. Vi har tittat lite på St Constantin på Kos samt på Kalymnos Filoxenia i Massouri eller Katerina Kalymnos stad. Vad kan det finnas för synpunkter på dessa alternativa boenden?Ang_elx

Är också lite fundersam på flyget till Kos. Med Apollo flyger man ju med City Airlines, har aldrig flygit med dom tidigare och undrar då hur det är att flyga med dom, är det inte bara små plan? Men det kanske är en liten flygplats på Kos, typ Skiatos, som gör att dom inte kan ta emot lite större plan?Ang_elx

Tycker också att det är lite konstigt att Apollos kombination förlägger första veckan på Kos och den andra på Kalymnos, när flygplatsen ligger på Kos?

Tar gärna emot lite synpunkter och råd från Er som är flitiga resenärer till Kos/Kalymnos. bye_bye

BOKA

malou
2011-05-11, 00:09
At man skal oppholde seg på Kalymnos til slutt, er jo selvklart. Fordi om man bor i omvendt rekkefølge, vil man jo hele tiden tilbake til Kalymnos, selv om Kos har mye å by på. Selvklart flabb_flab

Konstantin på Kos har vært regnet som et enkelt ungdomshotell, med en del fyll og fest, men det kan ha forandret seg. Dessuten, september er stillere enn høysesongen som ungdommen herjer i.

På Kalymnos ville jeg klart foretrekke å bo i Massouri, ikke Pothia. Pothia er ganske støyfylt og traffikert, men hver sin smak. Filoxenia i Massouri ligger et stykke ut fra 'sentrum', alt er relativt, om man synes rundt 500 meter er 'off'. Jeg trives med en sånn liten spasertur. Filoxenia ser jo lekkert ut.

Sevasti & Eleni
2011-05-11, 16:38
Vi funderar på att ta en kombinationsresa med Apollo till Kos/Kalymnos i september. Vi har tittat lite på St Constantin på Kos samt på Kalymnos Filoxenia i Massouri eller Katerina Kalymnos stad. Vad kan det finnas för synpunkter på dessa alternativa boenden?Ang_elx

Är också lite fundersam på flyget till Kos. Med Apollo flyger man ju med City Airlines, har aldrig flygit med dom tidigare och undrar då hur det är att flyga med dom, är det inte bara små plan? Men det kanske är en liten flygplats på Kos, typ Skiatos, som gör att dom inte kan ta emot lite större plan?Ang_elx

Tycker också att det är lite konstigt att Apollos kombination förlägger första veckan på Kos och den andra på Kalymnos, när flygplatsen ligger på Kos?

Tar gärna emot lite synpunkter och råd från Er som är flitiga resenärer till Kos/Kalymnos. bye_bye

BOKA



Instämmer med Malou, hellre Massouri än Kalymnos stad. Även om hotell Katerina är trevligt så är det ganska bullrigt i Pothia , som i alla Grekiska hamnstäder. Det är trevligt att göra ett besök här om man bor i någon av byarna men det är väldigt skönt att komma tillbaka "hem", lugnare, svalare och friskare luft. Filoxenia ser ut att vara ett bra hotell med bra lägeflabb_flab

Vi har bott på St Konstantin i Kos stad i september och det var inte onormalt högljutt. Det ligger ju centralt så lite ljud från trafik och närliggande hotell går inte att komma ifrån. Det beror ju också på hur pass mycket ljud man vill acceptera. Hotellet var ganska enkelt men det har kanske genomgått renovering sedan dess. För oss var det helt okej:)


Kos flygplats är inte så liten att inte större plan kan landa, vi har flugit med SAS, Thomas Cook, Novair m fl och det är ju "normalstora charterflygplan".

Vi önskar en trevlig vistelse på Kos/Kalymnos i september som i vårt tycke är den bästa tiden att vara här_B-anana

Siw o Lena som åker till Kalymnos om 15 dagar och gör och ytterligare ett besök i septemberbye_byebye_bye

Ia
2011-05-11, 17:52
Hei


Jeg anbefaler dere å bare bestille fly, 14 dager med apollo og bestille hotel selv. Da kan du finne hotel etter din egen lommebok og etter hvilket sted du vil bo i.
Tar dere andre uken på Kalymnos så ta ferge til Mastachari som ligger mye nærmere flyplassen enn Kos by.
Som nevt er Constantin et ungdomshotel, men i september tenker jeg det er helt rolig. Vil dere bo på den kanten av Kos by, anbefaler jeg gjerne Imperial som ligger like ved, noe roligere beliggenhet og hyggelig vertskap.
Har ikke tatt turen selv, men lest en del og skal feriere blant disse øyene + noen til på egenhånd i juni ;)
Sitter bare å venter på noen billige resteplasser til enten Samos eller Kos... returen er allerede bestilt hos Norwegian _B-anana

I morgen tidlig reiser jeg på langweekendtur til Kos med Ryanair... 500 T/R flabb_flab

Lykke til :)