handdator

Visa fullständig version : Tjejsemester i Kalamaki/Laganas, tips?


Emiiliaaa
2011-05-09, 12:32
Hej,

Jag och min tjejkompis (båda är 22år) ska åka på en veckas semester till Kalamaki med Apollo i slutet av maj. :p

Vi har lite frågor till er som tidigare besökt ön och just Kalamaki.

- Restaurang tips i Kalamaki eller Laganas (vi vill helst ha tips på riktigt inhemska grekiska familjerestauranger)
- Bra barer/dansställen
- Hur är nattlivet i Kalamaki, finns det några uteställen eller är det Laganas som gäller?
- Om man ska åka på utflykt med moped 1 dag, vad skulle ni rekommendera då?
- Vi bor väldigt nära flygplatsen (på kartan ser vi ut att på precis nedanför landningsbanan) är det någon som vet hur mycket flyg ungefär som går i slutet av maj. Det borde väl inte vara som i högsäsong? Går det flyg på nätterna? :confused:
- Övriga tips på sånt som man inte får missa?

Tusen tack på förhand,

Mvh Emilia :)

Majakå
2011-05-10, 22:00
Hej!

Det jag kan svara helt säkert på är att det inte startar eller landar några plan när det är mörkt! Ljusen på landningsbanan kan locka sköldpaddorna åt fel håll när de ska lägga sina ägg på stranden så flygplatsen har stängt på natten.

Zakynthos är en helt underbar ö, hoppas att ni får en oförglömlig semester!

Emiiliaaa
2011-05-10, 22:39
Ååå vilken lättnad :) Då slipper man bli väckt av flygplan mitt i natten :)

Tack så mycket :) Skönt att veta!

Roger & Lotta
2011-05-15, 14:26
Hej.
Vi bodde i Kalamaki 2009, tyckte väl att det var en ganska trist turist ort utan genuin grekisk känsla. Men stranden var underbar. klapp_klap
Vi åt på Four seasons, suverän grekisk prisvärd mat.
Vill ni ha mer storstad åker ni in till Zante town.
Laganas (4 km bort) är ett riktigt röjarställe - där kan ni säkert ha superkul.
Stranden vid Laganas är oxå fullt party från tidig eftermiddag.
Ang val av restaurang; gå på känsla & utseende. Inkastarna i Kalamaki är väldigt ettriga och snacksaliga - låt er inte övertalas utan välj själva!