handdator

Visa fullständig version : Pireus

Lotti
2011-05-06, 14:26
Hej!
När jag luffade från Aten för några år sedan åkte vi buss från flygplatsen till Pireus. Är det fortfarande det smidigaste och snabbaste sättet att ta sig dit?

Lissi
2011-05-06, 14:39
Du kan ta bussen eller Metro. Metro är ju inte så känsligt för rusningstrafiken men kräver ett byte vid Syntagma tror jag ,om jag minns rätt.

Lissi

Arne
2011-05-06, 15:45
Buss X-96 direkt från Pireus till flygplatsen rekommenderar jag. Inga byten, snabbt och billigt. 5 € pp enkel resa. Sätena i de nya flygbussarna förmenas dock sakna viss stoppning, och därav blir bussturen ej alltid så komfortabel som kunna önskas...

Senaste resan, den 28 April i år, då körde chauffören som en grek, fullständigt hänsynslöst, och avverkade sträckan på en timme 10 minuter.

Arne

Lotti
2011-05-06, 15:56
Ok då blir det buss. Får stå ut med att dom kör som greker för vi är ju i Grekland! ha ha. Buss X-96 direkt från Pireus till flygplatsen rekommenderar jag. Inga byten, snabbt och billigt. 5 € pp enkel resa. Sätena i de nya flygbussarna förmenas dock sakna viss stoppning, och därav blir bussturen ej alltid så komfortabel som kunna önskas...

Senaste resan, den 28 April i år, då körde chauffören som en grek, fullständigt hänsynslöst, och avverkade sträckan på en timme 10 minuter.

Arne

Peter
2011-05-06, 20:58
Hej!
När jag luffade från Aten för några år sedan åkte vi buss från flygplatsen till Pireus. Är det fortfarande det smidigaste och snabbaste sättet att ta sig dit?

Buss eller Metro...? Hugget som stucket... Personligen tycker jag bussen är roligare! :D Metron lite smidigare. Men den går inte lika ofta som bussen.

Men beroende på vart du ska, titta på om du inte kan åka från Rafina! Snabbt och enkelt att ta sig dit. En liten hamn som är lätt att hitta i. Väldigt många, alltför många, missar att kolla avgångar därifrån! De flesta öarna i Cycladerna har bra förbindelser därifrån!

Lotti
2011-05-06, 21:10
ok ska kolla upp de, har bara åkt från Pireus. Tack för tipset

Lissi
2011-05-06, 21:22
ok ska kolla upp de, har bara åkt från Pireus. Tack för tipset

Ett tips: Ska ni till Syros så tar ni båten till Tinos först och övernattar....sen blir ni kvar på Tinos:D:D

Lissi