handdator

Visa fullständig version : Naturens skiftningar, höst-vår


Annki
2011-05-05, 21:28
Vi är nyss hemkomna från två underbara veckor på Tilos där naturen fullkomligt sprudlade av liv. Gräset var friskt och grönt som på en svensk sommaräng och blommande mattor i rött, gult, vitt och blått täckte marken lite varstans, i bergen blommade ginst och orkidéer. Det var så vackert och det är svårt att tänka sig att om bara en månad har mycket redan torkat.
Naturens och årstidernas skiftningar blir så märkbara, och jag blev speciellt varse det då jag jämförde ett foto jag tog nu med ett på samma motiv som jag tog i oktober förra året. Det är taget på väg upp till borgen i Megalo Chorio, och även nere i Eristos ser man hur grönt det är nu.

http://i128.photobucket.com/albums/p171/annki57/P1020744.jpg
Oktober 2010

http://i128.photobucket.com/albums/p171/annki57/P1030418.jpg
April 2011

ChL
2011-05-05, 22:12
Åh, så fint! Hur pass varmt har det varit när ni var där? Vi var där i juni och tyckte det var i varmaste laget för längre vandringar, men så här års måste det vara perfekt.

Christina

Annki
2011-05-05, 22:44
Åh, så fint! Hur pass varmt har det varit när ni var där? Vi var där i juni och tyckte det var i varmaste laget för längre vandringar, men så här års måste det vara perfekt. Ja, vädret var det bästa tänkbara för vandringar när det gäller temperaturen som låg på mellan 15-20 grader. Några regnskurar emellanåt och några dagar med blåst, men april kan verkligen rekommenderas om ni vill vandra. Och oerhört vackert i naturen med alla blommor och kryddörter!

Ann-Kristin bye_bye

sjöborren
2011-05-05, 23:23
Välkomna hem! Vilken skillnad ... ser fram emot att få se blomsterbilderna. I september då vi kommer ner lär det inte vara mycket som blommar.

Masse
2011-05-05, 23:23
Fantastiskt vilken kontrast mellan bilderna. Tänk så väldigt olika intryck av en plats man får med sig hem efter endast ett enstaka besök. Undrar hur mycket det påverkar benägenheten att återvända till olika platser. Även om man förnuftsmässigt inser att det är stor skillnad mellan vår och höst så är det ju en helt annan sak att kunna visualiera den gröna bilden när man står där i oktober.

Hoppas att du har med dig hem ett knippe vackra vårbilder som vi så småningom får se i ditt bibliotek.

:) Mats