Logga in

Visa fullständig version : Mikke I Grekland

Mikke
2011-05-05, 17:21
Hej!
Yup,da har man varit pa Karpathos igen.Denna gangen var vaedret inte helt nadigt, utan det regnade och var ganska kallt i tolv dar ungefaer.Hade inga regnklaeder med, sa det bidde ingen motorcykeltur till Avlona, som jag hade taenkt.Istaellet blev det mest att jag malade och grejade med Andreas pa Zephyros,som bl.a fick nya saengar och madrasser, samt blev ommalat och fick en nyans till, naemligen sandfaerg.Sa nu aer det storre kontraster mellan huskropparna.Sen blev det vael ocksa lite malat pa Pelagos, daer hela gaenget samlades for att fixa iordning till oppningen nu till lordag.Tyvaerr missar jag den, for detta skrives fran Mango pa Rhodos, dit jag kom idag vid halv sextiden efter en lugn och behaglig sjoresa.Planet hem gar pa sondag lunch direkt till Karlstad,och det ska bli kul att landa pa hemmaplan.Hoppas det blir ok vaeder, sa man kan ta nagra bilder....:D
Mikke

Mikke
2011-05-07, 13:26
...idag,lordag knallade jag ner till stan for att traeffa nagra Karpathosbekanta, naemligen mamma Eva och Ellen.Vi kaekade och snakkade, sen skiljdes vara vaegar och jag strosade laengs kajen och sag bl.a Xrisouvoulantou fran Karpathos.Kaptenen beraettade att dom skulle ta baten till Karpathos naesta vecka.Sen traeffade jag en italienare, som bjod mej ombord pa sin turkiska gulet, det var intressant att fa se pa naera hall.
Nu aer jag hemma pa Mango och ska sticka upp ta taket for att fa lite sol.....
Mikke

Mikke
2011-05-07, 20:34
....lite sol bidde de pa taket, men det blaste redigt,sa jag gick ner efter nan timmme.Hade en traeff med en 13-ars kille,sonen till en fiskrestaurangaegare i naerheten, vi skulle lira lite fiol tillsammans.Han hade fatt lite irlaendska latar av mej i april och vi skulle traeffas och spela vid 8-tiden.Men naer jag kom dit sade fadren att killen skadat sej lite hogerarmen naer dom spelade basket, sa det bidde inget lirande,tyvaerr.
Sen ivaeg till Taverna Lefteras, daer dom gjorde iordning frukost och lunch at mej, for jag far knalla ivaeg vid 8-tiden och da har inte Dimitris kommit till Mango,det aer ju sondag.....
Nu tillbaka pa Mango och det aer bara Dimitri,Manoli och jag. Ganska kallt och blasigt och strax dax for slafen.Har fatt lana en riktig vaeckarklocka av Dimitri,naer han horde att jag sov over naer jag skulle till Grekland.....bussigt!
Mikke

Riitta
2011-05-07, 21:02
Välkommen hem till den Värmländska sommaren i morgon Mikke:)

Riittabye_bye

Mikke
2011-05-08, 21:51
Takk fö de,Riitta!!
Resan hem gick som en dans.Jag vaknade med god hjälp av den lånade väckarklockan,kikade ut och himlen var blå.....Hade kvällen innan varit på Taverna Lefteris och av den snälle ägaren fått både frukost och lunch prefabricerad....

Därför kunde jag avnjuta både ägg och skinka, innan jag hängde på mej ryggan och tog den lilla dito på maggen. Fiolen hade jag lyckats stoppa in i den stora ryggan, så jag hade bara två kollin.
Genom söndagstomma Rhodosgränder knallade jag sakteliga bortåt bussgatan, där en flygplatsbuss precis skulle gå när jag kom.Alltså var jag ute på flygplatsen ungefär vid 9-snåret och mitt plan skulle gå 12.40.Skönt att vara ute i god tid.

Planet kom iväg ca 20 minuter försenat och jag fick plats bredvid ett ungt par med en lite batting. När alla kommit på plats så kom en av de trevliga,danska flygvärdinnorna till mej och sa att hon hade tre lediga platser, ifall jag ville ha?? Om jag ville, såklart....Så fick barnfamiljen ha battingen emellan sej och jag fick breda ut mej å det lyxigaste.

Sov halva resan och när vi kom in över Vänern så fotade jag så gott det gick.Det var första gången jag flög direkt Rhodos-Karlstad, men inte sista,hoppas jag.....Solen sken och det var en riktig sommardag i Sverige,kul att vara borta,men skönt att komma hem.