handdator

Visa fullständig version : Rumskostnad ?


parre
2006-01-05, 19:21
hej
jag undrar vad ett dubbelrum på 3 stjärnigt hotell kan kosta i grekland ?Vi ska öluffa i juli så vi kommer nog att springa på (eller bli påsprungna ) av hotellraggare, så man vill ju ha lite kött på benen innan man tackar ja till ett erbjudande .Har även hört att man kan bo på enklare pensionat och liknande , vad skulle ett sådan dubbelrum kosta ungerfär?
tack på förhand
parre p

Kalimera
2006-01-06, 12:22
Har även hört att man kan bo på enklare pensionat och liknande , vad skulle ett sådan dubbelrum kosta ungerfär? Jag har aldrig bott på något trestjärnigt hotell så jag vet inte vad det kan tänkas kosta. Jag bor i regel på familjepensionat där standarden ofta är lika hög som på hotell. Snittpris för ett dubbelrum med normal standard är mellan 35 och 50 € under högsäsong och mellan 15 och 35 € under övriga månader. Priserna är per rum, inte per person.

myssa
2006-01-07, 17:08
stämmer in med föregående.
jag pratade med kreta igår och fick en ny fräsch tvårumslägenhet för
28 €/dygn.
"vänpris"
kram myssa....

sakis
2006-01-07, 21:57
det pendlar mycket i pris vart ska du åka?

parre
2006-01-08, 13:42
jag ska flyga till rhodos med flyme sedan bär det av dit näsan pekar i princip.Vi ska åka några dagar till kalymnos iallafall vet jag , annars ingen aning.

MIAS
2006-01-08, 16:46
Jag och min dotter bodde på "trestjärnigt" hotell på Kalymnos förra sommaren. Det kostade 35 euro per dygn och då ingick frukost, men det går att få tag på betydligt billigare bra boende på Kalymnos. De flesta tog
mellan 20-28 euro men min dotter hade krav på pool och AC och så var vi lite trötta och lata efter resan.

parre
2006-01-08, 19:58
ja 35 låter ok men 50 låter lite väl mycket med tanke på att man vill ju göra andra saker än att hyra rum på sin resa med(vi ska vara borta i 4 veckor ).Har någon något tips om hur enklare pensionat är märkta eller behöver man gå runt och knacka på hos privat personer ?

inkfish
2006-01-08, 20:16
Skippa märkningen, gå runt och fråga hos allt som det står "rooms" på.

Du får oftast en bra bild av stället redan från utsidan.

Ia
2006-01-08, 22:22
Prisen på overnatting og tilbudet varierer fra øy til øy...og det er heller ikke på alle øyer hvor man blir tatt i mot av roomraggare (og det kan igrunn ofte være like greit ;) ) Heger meg på prisene som har vært nevt, 30-50 euro i juli etter hvilken øy og hvilken standard.

Ia

Krukan
2006-01-09, 09:28
Priset brukar dessutom sjunka ordentligt om man hyr in sig flera nätter.
När vi var på Amorgos i början av juni, ville dom ha 28 eur men vi blev överrens om 26. Vi stannade sedan ett par nätter längre än vi tänkt oss och när vi sedan betalade sänkte dom priset automatiskt till 24 eur/dygn, så allting är förhandlingsbart + att grekerna prutar med sig själv klapp_klap

//Gunilla

babsan
2006-01-09, 10:41
Jag och min dotter bodde på "trestjärnigt" hotell på Kalymnos förra sommaren. Det kostade 35 euro per dygn och då ingick frukost, men det går att få tag på betydligt billigare bra boende på Kalymnos. De flesta tog
mellan 20-28 euro men min dotter hade krav på pool och AC och så var vi lite trötta och lata efter resan.

En Uddevallare till. Välkommen Mias bye_bye

Barbro flabb_flab

Marit
2006-01-19, 15:54
Ser på andre nettsteder om Hellas at dette er et tema som går igjen, og svarene er mange også der. Synes det er litt vanskelig å svare, men min erfaring de gangene jeg har bestilt hotell selv er at jeg har betalt €25 for et dobbeltrom i august/september (samme pris hele tiden). Bodde på samme sted i juli i fjor og det var fortsatt €25. Fikk da en ett-roms leilighet for samme pris fordi det var det de hadde ledig hele uken. Dette er et 3 stjernes hotell med basseng. Kommer vel kanskje an på hva man ønsker av beliggenhet, standard osv. Har sjekket et annet hotell på samme øy (regner med at det også er et 3 stjernes hotell) hvor de hadde priser etter lav-, mellom- og høysesong. Differansen for 3 ukers ferie i august/september mellom det hotellet jeg skal bo på og dette var €200 dyrere for det andre hotelle (puhh).

Ia
2006-01-19, 16:17
25 euro for et dobbeltroms leilighet med baseng og i August hørtes veldig billig ut!!, og utrolig vanskelig å klare å matche den prisen noen steder, iallefall om man vill bo sånn nogenlunde sentralt og ikke for langt unna stranden (max 8-900 m.)... Måtte kanskje være på Rhodos, der kan man finne en del billig...Hvilken øy var dette på? Jeg ser etter noe på Karpathos (august), enten med baseng eller veldig nære sjøen..., har ennå ikke funnet noe til under 50 E. Men på Rhodos (Faliraki) har vi et sted ovenfor hovedveien som vi betalte 30 E. for i August i fjor med baseng. På Kos betalte vi 35 E., også dette med baseng.


Ia _B-anana

MIAS
2006-01-19, 16:39
En Uddevallare till. Välkommen Mias bye_bye

Barbro flabb_flab
Tack så mycketbye_bye

Mia