Visa fullständig version : Skiathos!
daniellow
2011-04-30, 09:01
Äntligen bokat en resa för mig och tjejen till skiathos. Vi kommer avgå den 25 Juli och kommer bo på Villa Alexis, både jag och tjejen är sjukt sugna och nöjda över valt resemål.
Ville bara få det sagt :) Må häna att det var onödigt med att skapa ny tråd, men asch!
Superbra val av både ö och hotell!klapp_klap
Skiathos är en underbar ö, och Villa Alexis är riktigt fräscht:D Helt underbar utsikt från balkongerna.
Ni kommer få en jättebra semester:)
har oxå bokat Villa Alexis, vi åker 24/5 och stannar en veckabye_bye
Grattis till ett bra val!
Vi har bott på Alexis för ett antal år sen, och som tidigare nämnts så är utsikten kanonfin.
Det är en bit att gå in till stan, men det går ju bra att hoppa på någon av bussarna som stannar vid närliggande hållplats.
Vill man promenera så är ett tips att man går lilla vägen, nedanför den stora genomfartsvägen, för att slippa trafiken.
Exempelvis så kan man vid affären, snett nedanför hotell REA, vika in på en smal gångväg som sen ansluter till den vägen.
//C@nny
emmaopeter
2011-05-02, 12:44
Då åker vi också ner! Från Landvetter 08.30, kommer bli en sjukt skön vecka! flabb_flab
daniellow
2011-07-19, 17:12
Är vädret på skiathos lika varmt som chania? Enl. div. Vädersajter är det 30-32 i chania medans skiathos har blygsamma 25-27. Är det sån pass skillnad?
Tacksam för svar
Är vädret på skiathos lika varmt som chania? Enl. div. Vädersajter är det 30-32 i chania medans skiathos har blygsamma 25-27. Är det sån pass skillnad?
Tacksam för svar
Jag har varit på Skiathos X antal ggr en gång i juli (slutet) samt flertalet i augusti. Jag har bara haft en dag på alla dessa resor där det varit mulet och grått men som senare under dagen klarnade upp. Aldrig haft en dag när graden varit under 30 så jag tycker inte att du behöver lita på väderlekssajter. Vädret är bättre i verkligheten...
Kom precis hem från Skiathos och det låg på ca 35 i skuggan på dagen, behövde aldrig en kofta eller nåt annat varmt. Det var jättevarmt och soligt.
Tacksam för svar
Hej!
Har varit flera ggr i juli på båda platserna. Skiathos ligger iofs längre norrut, men är tveksam till att det skulle kunna skilja så pass mycket? Vindarna mm påverkar en del. I slutet av juli bör det dock vara skönt varmt på Skiathos :)...
//Conny
daniellow
2011-07-25, 02:05
Tack för era svar, dom var lugnande!
Om 1 timme bär det av till Arlanda, ses om 1 vecka. Waahoo!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.