handdator

Visa fullständig version : Vilka tavernor rekomenderar ni i Paleochora?


jennyln
2011-04-29, 22:27
Vi drar nu snart till Paleochora och min dotter Natalie önskar äta kräftor :D då vi kommit fram. Har ni tips?

Vi älskar den genuina grekiska kokkonsten, och gillar utmaningar i både att hitta dit och äta något nytt på menyn. Men en del av besöket på tavernan är ju även det sociala med kyparen... har så många sådana minnen från våra Grek-semestrar.

Vad rekomenderar ni alltså?

Hälsn. Jenny

Inger
2011-04-30, 18:31
Hej.
Var i P i början av april och kan rekommendera en Taverna Samaria, tror inte dom har kräftor men väl jättegod mat och en annorlunda byggnad (då satt vi ju inne och åt). Till lunch kan jag varmt rekommendera gyros pita stället som jag inte har nått namn på fast jag varit där hur många gånger som helst. Det ligger mitt emellan stränderna ( man ser havet åt två håll när man står där på gatan).
Ha en underbar semester där, det vet jag att ni får.
Inger

pollebosse
2011-05-01, 10:13
Hej.
Tycker att du skall gå omkring och göra en liten bar-runda på de krogar du tror på. Vi brukar ägna första dagen till att gå omkring, ta ett glas vin, ett glas färskpressad juice osv för att få en egen överblick.
Det finns massor av god mat, de flesta oerhört trevliga ställen.
Caravello fixar all sjö-mat, men är inte alltid på topp vad det gäller servicen.
Methexes längst söderut, efter Harries, fixar allt om du förbereder dem.
Hälsa Andreas från Paul i Karlshamn om du går dit.
På östra sidan finns det många goa ställen, gå på din magkänsla.

Det är egentligen ganska svårt att misslyckas, då har man verkligen otur.
Är säker på att du lyckas.

Mvh Pollebosse

jennyln
2011-05-04, 14:50
Kan meddela er att allt varit till v[r bel[tenhet... vi har testat det mesta. Redovisar sen i resebrevet... :)

pollebosse
2011-05-04, 17:25
Underbart, hur är vädret?

Sven G
2011-08-10, 08:57
Det är svårt att inte äta gott i Paleochora. Jag håller med det Marianne skriver i sin berättelse från byn att Pantelis är en liten pärla. Pantelis ligger efter gågatan ganska nära kyrkan. Denna ouzeria blev vår favorit, prova gärna deras förrätt Fetaost Saganaki, den är helt underbar.