handdator

Visa fullständig version : Athen-Naxos


CH
2006-01-05, 12:24
Hej

Finns det någon här som har erfarenhet från Highspeed-båtarna som går från Athen till Naxos? Vad jag kan se så gick det en från Pireus vid 16.30-tiden förra året. Vi landar i Athen 11.30 och hade egentligen tänkt att stanna kvar en natt i Athen för att första resdagen inte skulle bli så lång för barnen, men eftersom vi bara kan vara borta en vecka denna gång så vill vi gärna komma till Naxos så fort som möjligt. Är det smidigast att ta flygbussarna som går från flygplatsen direkt till Pireus? Alla tips från er som tagit er till Naxos via Athen mottages tacksamt!!

/CH

Kalimera
2006-01-05, 13:05
Har ingen erfarenhet av Highspeed mellan Pireus och Naxos, däremot andra båtar. Men det borde gå en Highspeed även senare på dagen. Blue Star går kring 17.00 och är framme kring 22.00 - 23.00. Antagligen får du ge dig till tåls till tidtabellerna har uppdaterats.


Är det smidigast att ta flygbussarna som går från flygplatsen direkt till Pireus?
Ja det tycker jag. Åker du tunnelbana måste du byta i Monastiraki. Bussen går direkt till Pireus.

Ann
2006-01-05, 13:44
Hej

Jag tror absolut att highspeeden går vid den tiden du nämner ialla fall gjorde den det i september.
Jag hade tagit bussen direkt ut till Pireus och sedan köpt biljetter, man hinner ledigt med båten till Naxos och man är ju framme på tidiga kvällen.

Ann

CH
2006-01-05, 14:07
Tack för era snabba svar! Vi har tidigare åkt ett flertal gånger via Santorini till Naxos. Tog då Blue Star färjan och den är ju stor och fin, men tycker att det kanske blir lite sent att komma fram vid 23-tiden på kvällen eftersom vi kommer att åka hemifrån vi 4-tiden på morgonen. Vi har dessutom med oss min dotters kompis (9 år) som aldrig varit utomlands tidigare och vi vill inte köra slut på henne första dagen :) . Därför tyckte vi Highspeed-färjan verkade vara ett alternativ. Vi ska inte åka förrän i september, men det känns bra att ha en "färdplan" att visa för kompisens föräldrar så att det vågar släppa iväg sin dotter.

Har någon med anlag för sjösjuka några tips att ge när det gäller val av färja?

/CH

Kalimera
2006-01-05, 14:18
Har någon med anlag för sjösjuka några tips att ge när det gäller val av färja?Inte personligen, men en kompis har anlag för sjösjuka och hon åker bara med Blue Star Ferries stora båtar. Har alltid gått bra och därför vågar hon inte chansa på andra båtar.