handdator

Visa fullständig version : Felstavningar


lugnagatan
2011-04-15, 01:45
Går det att rätta till felstavningar i efterhand ??? Jag upptäckte så många felstavningar i mina senaste trådar i min egen hörna att det känns pinsamt.
Går det att rätta till? Snälla, ge mig en chans ?

Hälsningar Lugnagatan

Wardakis
2011-04-15, 10:58
Strunta i det! Vi ska väl inte vara ordpoliser, är ju bara så tacksamma att få följa dig och dina förehavanden på Kreta.
Gunilla (som märker att det här med stav- och slarvfel hos mig själv blir allt vanligare, kan det vara åldern tro???)

Masse
2011-04-15, 11:38
Jo visst är det så som Gunilla skriver. Det viktiga är ju den intressanta läsning som du bjuder på, inte huruvida du stavat rätt eller fel. Men din fråga är ju ändå motiverad såtillvida att det trots allt kan finnas något som man skrivit som man önskar korrigera i efterhand. Det går utmärkt och jag har använt möjligheten ibland. Längst ned till höger i dina chatt-rutor har du ju ett antal funktionsknappar. Om du trycker på "Editera" så får du upp rutan i skrivläge igen och kan göra dina ändringar och sedan spara tillbaka.

Men som sagt, jag håller med Gunilla ..... strunta i gamla felstavningar! Använd kraften till att fånga några extra bilder åt oss istället.

Ha det gott!
:) Mats

Eva L
2011-04-15, 12:21
Ändringarna med Editera går bara att göra när inlägget är nyskrivet tror det är inom en timme.

Du behöver inte oroa dig för felstavningar, felslag etc den typen av fel gör de flesta av oss. Det är dina intressanta berättelser som är viktiga.

Eva

Netwolf
2011-04-15, 14:21
Jag tycker det ärr vicktigt at man stavvar rett, så dät så 1 ;):D

Monica C
2011-04-15, 16:07
Jag tycker det ärr vicktigt at man stavvar rett, så dät så 1 ;):D
Hahahaflabb_flab:Dflabb_flab
Monica:)

Masse
2011-04-15, 18:34
Ändringarna med Editera går bara att göra när inlägget är nyskrivet tror det är inom en timme.

Du behöver inte oroa dig för felstavningar, felslag etc den typen av fel gör de flesta av oss. Det är dina intressanta berättelser som är viktiga.

Eva

Det här var ju lite konstigt Eva. Jag ser att du har rätt. Editeraknappen finns inte nu på mina tidigare inlägg. Men när jag skrev ovanstående tips om densamma så tog jag faktiskt upp ett gammalt inlägg för att testa mitt påstående, och då fanns den och jag gjorde en ändring. Jag vet att jag också tidigare har gjort editering på äldre inlägg. :confused: Mysko.

:) Mats

Kalimera
2011-04-15, 18:47
Jag vet att jag också tidigare har gjort editering på äldre inlägg.Man har 60 minuter på sig att ändra texten i ett inlägg. De är för att man inte i efterhand ska kunna ändra i sin text. Om någon citerar ett inlägg som inte längre är samma inlägg blir det lite konstigt. Exempel: någon skriver att Taverna Hejsan Hoppsan serverar kass mat, och någon svarar att det tycker inte jag. Då blir det lite konstigt om person 1 ändrar sitt inlägg och helt plötsligt skriver att Taverna Hejsan Hoppsan serverar mycket god mat. Kort sagt handlar det om att man ska stå för det man skriver. På 60 minuter har man gott om tid att ändra faktafel.

lugnagatan har ändrat sina stavfel, jag ändrade tillfälligt inställningarna så att han kunde göra sin ändringar.

Masse
2011-04-15, 22:13
Man har 60 minuter på sig att ändra texten i ett inlägg. De är för att man inte i efterhand ska kunna ändra i sin text.
-----------------
Kort sagt handlar det om att man ska stå för det man skriver. På 60 minuter har man gott om tid att ändra faktafel.
-----------------
lugnagatan har ändrat sina stavfel, jag ändrade tillfälligt inställningarna så att han kunde göra sin ändringar.

Det är ju helt riktigt att det är så det ska vara. Och det är ju uppenbarligen så det också är. Max 60 minuter och att man ska stå för det man skriver. Håller helt med om det.
------------------
Enda tänkbara förklaringen som jag kan komma på till att jag lyckades med min test att editera ett flera dagar gammalt inlägg är att jag råkade göra det testet just under den tiden då du Janne hade ändrat inställningarna för att klara lugnagatans ändringar.

Strunt samma vilket .....
........ jag hade fel och nu är frågan löst. klapp_klap

:) Mats