handdator

Visa fullständig version : Konst och foto


Monica P
2011-04-13, 19:17
Den som besöker Kalymnos de närmaste veckorna ska inte missa en fin konst-och fotoutställning i AMONI:s lokaler i Pothia.
Den invigs nu i kväll- jag var där och blev mycket förtjust i både målningar och foton.
Konstnären heter Georgios Savvidis och hans motiv är mestadels från Kalymnos. Fotografen heter Michalis Paou och han har undervattensfotografering som specialité.
Lokalen finns något söder om hotell Katerinas, vid den tvärgata som går uppför backen mot väster. Om man kommer från taxitorget ska man gå neråt hamnen men ta första tvärgatan till höger, vid Lathurakis datoraffär, efter så där en hundra meter tar man till höger, sen efter femtio meter till vänster.
Öppet: 12-14 19-22 utom långfredan, påskafton och påskdan.
Den 14 april kl 21 blir det en dokumentärfilm från Olympus och sista dagen den 27 kl 19 seminarium om undervattensfotografering.

Tisdag den 26 april har vi nöjet att lyssna till Tore Svein Olsen och Kjell Schröder samt en grupp kalymniska musiker. Det blir jazz och annan musik i en skön mix. Lokal: DelMar i Kantouni (nere vid stranden där bussen vänder innan den går vidare till Masouri.) Beroende på vädret kommer vi att vara i den slutna eller öppna lokalen.

bluesky
2011-04-13, 19:26
Dette høres flott ut! Vi kommer på konsert og utstillingen skal vi også få med oss. klapp_klap_B-anana
Takk for info.

Jorunn

kirtor
2011-04-14, 08:51
Vi gleder oss!!!!!

Masse
2011-04-14, 12:17
Monica du är en fantastisk ambassadör för din ö! Tänk så mycket av både dagsaktuella tips och mera varaktig info om Kalymnos som du har försett oss med här på Kalimera.

De Kalimerianer som reser till Kalymnos behöver sannerligen inte sväva i någon större okunnighet om vad som är på gång. Och även vi som inte ska dit just nu får ju genom dig mycket intressant läsning. Tack! klapp_klap

:) Mats

Admirala
2011-04-14, 13:12
... og 27. mai kommer min venninne, den danske kunstmaleren Birthe Kjærsgaard til Kalymnos, for å holde sitt årlige, to ukers malekurs med en haug dansker. Kurset avsluttes med utstilling klapp_klap

Monica P
2011-04-14, 14:43
Ja! Hon är trogen Kalymnos. Lokal-TV brukar alltid visa deras verk . Populär person som jag ännu inte träffat personligen.

kirtor
2011-04-14, 15:59
Er så utrolig enig med deg Masse!!